يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 8:36:44 AM

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در نوروز خدمات‌رسانی به ایرلاین های بدهکار قطع نمی‌شود، گفت: فرودگاه کنارک به بخش غیرنظامی واگذار می شود.
خدمات‌رسانی به ایرلاین های بدهکار در نوروز قطع نمی‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، رضا نخجوانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص وضعیت ارائه خدمات به ایرلاین های بدهکار به شرکت فرودگاه‌ها در ایام نوروز و همچنین تعداد کنترلرهای شرکت، اظهار کرد:حدود ۸۰ درصد ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند که تقریبا ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. اسم آنها را نمی بریم و در تعطیلات نوروزی به دلیل رعایت حقوق مردم کاری به آنها نداریم. انشالله بعد از تعطیلات نوروزی مطالبات را از ایرلاین ها پیگیری می کنیم.

وی درباره نیروهای مراقبت پرواز (کنترلر) گفت: در خصوص همکاران در مراقبت پرواز، به صورت نرمال یک تعداد نیروی کار داریم که سالانه بازنشسته می شوند. آنهاکه تقاضای ادامه خدمت با استفاده از اختیارات قانونی دارند پس از طی فرآیندها، مجددا مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: بعضا افرادی را هم داریم که به دلیل فرصت های شغلی و درآمدهای مناسب یا مرخصی می‌گیرند یا اینکه شرکت را ترک کرده و از ایران می روند.

وی درباره رقم دریافتی کنترل ها، افزود: دریافتی کنترل ها به عوامل متعددی از جمله سوابق، نوع فعالیت و... بستگی دارد. ما یک قانون مصوب برای نیروهای مراقبت پرواز داریم و آیین نامه خاص این افراد باید تدوین شود که چندین سال است معطل مانده است. امیدواریم سازمان امور استخدامی در راستای اجرا این قانون وظایف خود را انجام دهد.

وی درباره فرودگاه کنارک، اضافه کرد: بر اساس توافق بین مسئول دولت در بحث چابهار، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی مراحل اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقا این فرودگاه در حال انجام است. بر این اساس قرار است کل فرودگاه در اختیار بخش غیرنظامی قرار گیرد. در عین حال تمام فعالیت مربوط به ماموریت های نظامی و غیرنظامی توامان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ابتدای نشست خبری اظهار کرد: بر اساس روال هر سال زیرساخت‌ها در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت شرکت ( ۹ فرودگاه بین‌المللی، ۲۳ فرودگاه مرز هوایی و ۲۴ فرودگاه محلی) فراهم است و همکاران ما در این فرودگاه‌ها آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز ۱۴۰۳ دارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط در بخش حاکمیتی صنعت، افزود: امسال برنامه پایش کیفیت خدمات مناسب به مسافران در فرودگاه‌ها اجرا می شود البته این برنامه به صورت مستمر انجام می شد که در نوروز بر اساس معیار بین‌المللی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در نوروز ۱۴۰۳ بالغ بر یک میلیون ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر با رشد ۳ تا ۵ درصدی سفر هوایی داشته باشیم، افزود: امیدواریم برنامه‌ریزی انجام شده به ارائه خدمات مناسب به هموطنان عزیز منجر شود.

وی بیان کرد: از ایرلاین ها می‌خواهیم‌ در صورت بروز تاخیر، مسئولان شرکت در فرودگاه حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند. منشأ تاخیر یعنی ایرلاین ها بایستی موارد مربوط به خدمات‌رسانی در این رابطه را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری این ایام طرح نوروزی از ۲۴ اسفند امسال تا ۱۷ فروردین سال آینده است، اضافه کرد: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده در نوروز بارندگی خواهیم داشت و ممکن باعث تاخیر در انجام پروازها شود. ما پذیرای مسافران است اما کارهای مربوط به پرواز در حیطه وظایف ما نیست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین