دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 2:16:43 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:79670
  • زمان انتشار:جمعه 7 ارديبهشت 1403-16:52
  • کاربر:.

شرکت فولاد خوزستان نخستین ماه سال جاری را با رشد توامان تولید و فروش نسبت به فروردین 1402 پشت سر گذاشت و درآمد بیشتری نیز کسب کرد.
رشد 66 درصدی درآمد فولاد خوزستان در فروردین

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، گزارش مالی ارائه شده توسط فولاد خوزستان به سامانه کدال که از نتایج عملکرد این شرکت در فروردین امسال رونمایی کرده، نشان می دهد خوزستانی های فولاد به جز بخش صادرات در دیگر آیتم ها رشد داشته اند.

تولیدات فولاد خوزستان در فروردین در قالب چهار محصول شامل اسلب، بلوم و بیلت، آهن اسفنجی و گندله بوده است. گزارش منتشره نشان می دهد تولید کل فولاد خوزستان در فروردین امسال به حدود یک میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

با توجه به تولید یک میلیون و 300 هزار تنی فولاد خوزستان در فروردین پارسال، این شرکت حدود 100 هزار تن (نزدیک به هشت درصد) رشد تولید داشته است.

در حالت تفکیکی، خوزستانی ها توانسته اند تولید بلوم و بیلت، گندله و آهن اسفنجی را در فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته بالا ببرند، اما در تولید اسلب افت داشته اند.

در گزارش ارسالی فولاد خوزستان به سامانه کدال، تعداد فروش داخلی این شرکت در فروردین امسال و نسبت به فروردین پارسال رشد کرده است. طبق آمار، تعداد فروش داخلی خوزستانی ها در ماه نخست پارسال 193 هزار و 332 تن بوده، اما در فروردین امسال به 276 هزار و 102 تن رسیده است.  بنابراین فولادسازان خوزستانی توانسته اند فروش خود را 43 درصد بالا ببرند.

این در حالی است که فروش صادراتی فولاد خوزستان در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت را نشان می دهد.  تعداد فروش صادراتی فولاد خوزستان ماه نخست پارسال 59 هزار و 851 تن بوده، اما فروردین سال جاری، رقم نزدیک به هشت هزار تن را ثبت کرده است.

با این حساب، فروش خارجی فولاد خوزستان تقریبا 87 درصد افت کرده است.

بلوم و بیلت محصولات صادراتی فولاد خوزستان در فروردین امسال بوده اند که درآمد بالغ بر 158 میلیارد و 600 میلیون تومانی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. با توجه به درآمد صادراتی هزار و 145 میلیارد تومانی فولاد خوزسان در فروردین پارسال، این شرکت افت 83 درصدی را در این بخش متحمل شده است.

اما نگاهی تفکیکی به کارنامه تولید و فروش فولاد خوزستان نشان می دهد بیشترین محصول تولیدی این شرکت گندله با آمار 573  هزار و 470 تن بوده است. پس از گندله، آهن اسفنجی با تولید بالغ بر 480 هزار تنی، در رده بعدی قرار دارد. همچنین "بلوم و بیلت" و اسلب نیز آمار تولیدی به ترتیب نزدیک به 237 هزار تن و  بالغ بر 109 هزار تنی را به ثبت رسانده اند.

با این حال، بیشترین درآمد فولاد خوزستان از فروش داخلی محصولات، به بلوم و بیلت با رقم حدودا سه هزار و 183 میلیارد تومان مربوط بوده است. این شرکت همچنین از محل فروش داخلی اسلب، حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

گران ترین محصول فروش رفته فولاد خوزستان در فروردین امسال "اسلب" بوده که  22 میلیون و 680 هزار تومان قیمت در هر تن داشته است. فولاد خوزستان در مجموع بالغ بر پنج هزار و 850  میلیارد تومان فروش در فروردین امسال داشته است. در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، فروش این شرکت حدود 66 درصد رشد را نشان می دهد.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین