يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:00:15 AM

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نقش اساسی شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال در شرایط ناترازی، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری عنوان کرد.
پایداری شبکه برق تا ٧ سال آینده نیازمند ١١٦هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشست مدیران عامل شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع (نت) و تقدیر از شرکتهای برتر، با اشاره به ناترازی بخش انتقال و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه در ایام پرباری، نقش شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه در گذر بدون خاموشی از تابستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از تلاشگران این عرصه که در اقصی نقاط کشور و در تمامی ایام گرم و سرد سال به طور شبانه روزی آماده خدمات رسانی هستند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل توانیر با اشاره به بررسی وضعیت شبکه سراسری تا سال ۱۴۰۹، پایداری شبکه طی ٧ سال آینده را نیازمند ١١٦ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: این رقم بسیار بزرگی است و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه نیز افزایش فشارها بر حوزه های بهره برداری و نگهداری و تعمیرات را به همراه دارد و از این رو نقش تلاشگران این حوزه در پایداری شبکه و ارایه خدمات مستمر به مردم، بسیار تاثیرگذار است.

وی از شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال خواست تا برای طرح مطالبات و الزامات این حوزه همچنین به اشتراک گذاری دیدگاهها و تجارب فنی ،نسبت به ایجاد یک تشکل با نشاط در این عرصه اقدام کنند.

از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست تمرکز ویژه شرکتها بر حوزه مکانیزاسیون فعالیتهای حوزه نت و هوشمندسازی شبکه های فوق توزیع و انتقال برق و سیستمهای اتوماسیون و تدارک جایگاه مناسب این حوزه در ساختار شرکتهای برق همچنین تقویت آموزشها در جهت کاهش خطای انسانی، افزایش اثر بخشی فعالیتها و ارتقای ایمنی کارکنان بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: شرکتهای نگهداری و تعمیرات باید به لحاظ تجهیزات، تاسیسات ،نیروی انسانی و ارتقای پرسنل وضعیت مطلوبتری داشته باشند و این خواسته با همکاری دو طرف قابل تحقق است.

همچنین در ادامه این نشست، محمد اله‌داد، معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، شرکتهای نگهداری و تعمیرات انتقال را بازوان اجرایی صنعت برق کشور عنوان کرد که به رغم ناترازی و تشدید مسائل شبکه از جمله گسترش ریزگردها از شمال غرب تا شمال شرق کشور، نقش به سزایی در پایداری شبکه و عدم وقفه در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

اله‌داد فعال شدن دفاتر شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع در تمامی استانها به ویژه شرکتهای برق منطقه ای چند استانه را در جهت رفع سریع مسایل شبکه در هر استان و عدم تمرکز در ستاد، مورد تاکید قرار داد و گفت: مستندسازی اقدامات شرکتهای "نت" و فعالیت‌های اصلاح و بهینه سازی شبکه، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای نیروهای تعمیراتی خط و پست، استفاده از ظرفیت بازدید پهبادی در این عرصه، به روزرسانی و استفاده از تجهیزات و فن‌آوری‌های روز و برپایی مانورهای آزمون و پایش تخصصی تجهیزات شبکه مورد تأکید است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین