يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:27:01 PM

معاون وزیر صمت گفت: در افق ۵ ساله، دیگر دغدغه تجارت خارجی را نخواهیم داشت و در این حوزه دست برتر با ما بوده و صادرات غیرنفتی واقعی و دانش‌بنیان اولویت کشور خواهد بود.
توسعه صادرات غیرنفتی در افق ۵ ساله/ دست برتر را خواهیم داشت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این نمایشگاه مهم‌ترین رویکرد تجاری در جهت تحول وضعیت تجارت کشور است زیرا ما مقاصد صادراتی را متنوع می‌کنیم. در حال حاضر به ۵ کشور جهان صادرات انجام می‌دهیم اما با این اقدامات مقاصد صادراتی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ما از یک کشور صادراتی که در حوزه مواد خام و نیمه خام متمرکز است به یک کشور صادرات دانش‌بنیان‌محور تبدیل خواهیم شد. در سال‌های آینده صادرات غیرنفتیِ واقعی و دانش‌بنیان اولویت اول کشور خواهد بود.

ضیغمی اضافه کرد: در افق ۵ ساله، دیگر دغدغه عوارض محصولات خام و نیمه خام را نخواهیم داشت و پایه‌های بسیار مستحکم در حوزه تجارت خارجی برای کشور شکل خواهد گرفت. در این راستا دیگر کشورها نمی‌توانند در مورد تهاتر و … برای ما تعیین تکلیف کنند بلکه وقتی ما دست برتر را داشته باشیم در مورد مدل صادراتی و… می‌توانیم تعیین تکلیف کنیم که هم اکنون این اتفاق در بخش بایوتکنولوژی، دارویی و… در حال رخ دادن است.

معاون وزیر صمت به غفلت از کشورهای افریقا، امریکای لاتین و شرق اسیا اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، کشورهایی که در سالهای قبل مورد غفلت واقع شده بودند مورد توجه ما قرار خواهند گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین