يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 8:08:14 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:75316
  • زمان انتشار:پنجشنبه 18 آبان 1402-6:13
  • کاربر:
مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا خبر داد:

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا گفت: کیمیا به عنوان دوازدهیمن شرکت تامین سرمایه، اسفند ماه سال گذشته مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوارق بهادار دریافت کرد. سرمایه ثبتی شرکت ۲ هزار میلیارد تومان بود و این میزان از سرمایه یک رکورد محسوب می‌شود.
تشکیل دارایی ۳ همتی صندوق‌ها طی شش ماه

به گزارش اقتصادنامه، مهرداد فرح‌آبادی عصر سه‌شنبه گذشته، طی نشستی خبری که در نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد، با اشاره به اینکه پذیره‌نویسی سهام تامین سرمایه کیمیا تحت عنوان تکیمیا نیز با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران همراه شده، افزود: تامین سرمایه کیمیا در شش ماه ابتدایی شروع فعالیت، بر تاسیس، راه‌اندازی و توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری متمرکز بود. همه می‌دانیم که تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای نهادهای مالی به ویژه شرکت‌های تامین‌سرمایه موضوع بسیار محوری است.

فرح آبادی ادامه داد: توان رقابت‌پذیری و افزایش کفایت سرمایه شرکت‌های تامین سرمایه، مهمترین کارویژه‌های راه‌اندازی و تکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

او با اشاره به اینکه دارایی تحت مدیریت (AUM) صندوق‌های تامین سرمایه کیمیا طی مدت کوتاهی به ۳ هزار میلیارد تومان رسید، افزود: ۲۸ مرداد ماه پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت هزار میلیارد تومانی اونیکس با استقبال سرمایه‌گذاران همراه و طی چند ساعت ابتدایی تمامی واحدهای آن عرضه شد. اکنون ارزش این صندوق با بازدهی سالانه ۳۱.۶ درصدی در مهر ماه، بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و امیدوارم این رشد تداوم داشته باشد.

فرح آبادی ادامه داد: آذرین به عنوان دومین صندوق تامین سرمایه کیمیا هشتم مهرماه، پذیره‌نویسی شد و در حالی که بازارسرمایه دوران سختی را سپری می‌کرد، اما این صندوق بخشی هزار میلیارد تومانی، مورد اقبال فعالان بازارسرمایه قرار گرفت و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده، سودآوری قابل توجهی برای آن انتظار می‌رود.

او با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مس به عنوان بازارگردان فملی با AUM نهصد و پنجاه میلیارد تومانی، یکی دیگر از محصولات کیمیا است، افزود: در مجموع این سه صندوق، دارایی تحت مدیریت ۳ هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده‌اند.

فرح آبادی از راه‌اندازی صندوق‌های جدید تامین سرمایه کیمیا خبر داد و گفت: تامین سرمایه کیمیا از یک سال پیش، شناسایی پروژه‌های سودآور شرکت ملی مس صنایع ایران آغاز کرده و در این رابطه بیش از ۳۰ گزارش توجیهی تدوین شده است.

او ادامه داد: بر اساس قرارداد شرکت ملی صنایع مس با تامین سرمایه کیمیا که از طریق سامانه کدال به استحضار سهامداران محترم رسید، مسئولیت و وظیفه ارزیابی طرح‌های توجیهی شرکت ملی صنایع مس ایران به شرکت تامین سرمایه کیمیا محول شده که این قرارداد درآمد با ثبات برای شرکت فراهم می‌کند.

مدیر تامین سرمایه کیمیا افزود: اسفند ماه سال گذشته موافقت اصولی پروژه ۹۰۰ میلیون دلاری اکسیر از فرابورس اخذ شد. این پروژه به تولید ۴۰۰ هزار تن کنستاتنتره در مجتمع مس سونگون کمک می‌کند.

او با بیان اینکه به شکل کلی تامین مالی پروژه‌های محوری ملی صنایع مس در دستور کار تامین سرمایه کیمیا است، افزود: با این حال، تامین سرمایه کیمیا به حوزه معدن و صنایع معدنی محدود نیست. سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی، دارویی، فلزی، خودرو، انتشار اوراق، بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی و ...با هدف کاهش ریسک و مدیریت دارایی از دیگر برنامه‌های کیمیا است.

فرح آبادی به چشم‌انداز این شرکت اشاره کرد و افزود: با حمایت‌های بسیار خوب هیات مدیره و همچنین گروه مالی کیمیا مس ایرانیان، دستاوردهای کم نظیری در کیمیا رقم خورده و امیدوارم سرمایه گذاران به زودی شاهد ثمرات اقدامات انجام شده باشند.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه افزایش سرمایه این شرکت گفت: شرکت‌های تامین سرمایه زمانی به سمت افرایش سرمایه حرکت می‌کنند که کفایت سرمایه آنها پر شده باشد و ظرفیتی برای قبول تعهدات جدید نداشته باشند. در حال حاضر تامین سرمایه کیمیا از ظرفیت لازم برای قبول تعهدات برخوردار است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین