يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 10:47:20 AM

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درخصوص تغییر وضعیت کارپوشه مؤدیان به غیرمجاز موقت و غیرفعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی و نحوه فعال‌سازی مجدد آن پرداخت.
اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درخصوص وضعیت غیرمجاز موقت کارپوشه و غیرفعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

انجام هرگونه تغییرات در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی (شماره اقتصادی) توسط مؤدی منجر به تغییر وضعیت کارپوشه مؤدی به غیر مجاز موقت و غیر فعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی آن پرونده می شود.

کارپوشه در وضعیت غیر مجاز موقت و شناسه حافظه مالیاتی غیر فعال:

با ثبت درخواست ویرایش در سامانه ثبت نام الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور توسط مؤدی، پرونده مالیاتی مؤدی از مرحله نهایی و تایید شده (گام 4) خارج و وارد مرحله ویرایش و عدم تایید اطلاعات (گام 3) شده در نتیجه کارپوشه مؤدی تغییر وضعیت داده و از فعال به غیر مجاز موقت تغییر می‌نماید. همچنین تمامی شناسه یکتاهای حافظه مالیاتی غیر فعال و امکان دریافت و بارگذاری صورتحساب فروش در سامانه مؤدیان برای کارپوشه آن پرونده وجود نخواهد داشت.

فعالسازی مجدد کارپوشه و شناسه یکتای حافظه مالیاتی:

با تکمیل و تأیید نهایی اطلاعات ویرایش شده در سامانه ثبت نام الکترونیکی، پرونده مالیاتی مربوطه در کارپوشه سامانه مؤدیان فعال شده و مؤدی می­تواند با ورود به کارپوشه مجدداً شناسه یکتای حافظه مالیاتی درخواست و دریافت نماید. لازم به ذکر است با درخواست شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط مؤدی، شناسه حافظه مالیاتی غیر فعال قبلی مجدداً فعال خواهد شد.




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین