يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 11:41:12 AM

سفیر اوگاندا در تهران با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه های مختلف اقتصادی از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در کشور خود دعوت کرد.
دعوت سفیر اوگاندا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در این کشور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «محمد تزیکوبا کیسا مبیراء» روز سه شنبه در جریان بازدید از 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مزیت اقتصادی ایران در حوزه صنعت و تولید زمینه ساز تقویت ارتباط بین ایران و اوگانداست اظهار کرد: در ایران شرکت های موفق اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند که بخشی از این صنایع در استان مرکزی به عنوان قطب صنعت ایران مستقر است.

وی گفت: ایران به علت پیشرفت صنعت و تولید محصولات با کیفیت از پتانسیل بالایی برای صادرات برخوردار است و این توانمندی ها موجب شد تا به همراه هیات بازرگانی و تجاری که متخصص امر صادرات هستند به این کشور سفر کرده تا مقدمات استفاده از محصولات تولیدی ایران در کشور اوگاندا فراهم شود.

سفیر اوگاندا در تهران با بیان اینکه اوگاندا کشوری کشاورز محور است، یادآور شد: ایران از ظرفیت بالایی برای تقویت تجاری سازی اوگاندا در حوزه کشاورزی برخوردار است و قطعا از مزیت دانش بنیان بودن واحدهای تولیدی ایران در دو سطح صادرات و واردات بهره خواهیم برد.

سفیر اوگاندا در ایران گفت: تجار و بازرگانان اوگاندا اطلاعات خوبی در حوزه اقتصادی استان مرکزی دارند و امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه همکاری بتوانیم از ظرفیت صنعتی و تولیدی دو کشور در حوزه اقتصادی بهره‌برداری کنیم.

وی از سرمایه گذاران ایرانی برای سفر به اوگاندا دعوت کرد و گفت: اوگاندا کشوری خوبی برای سرمایه گذاری است و نمایشگاه بین المللی معرفی پتانسیل های اقتصادی در ماه اکتبر در کشور اوگاندا فرصتی برای ارائه توانمندی ایران و شناساندن ظرفیت ها با حضور سرمایه گذاران ایرانی است.

«ابوالقاسم مهری» فرماندار زرندیه هم گفت: این شهرستان به عنوان یک منطقه مولد صنعتی آماده نقش آفرینی در مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با کشور اوگاندا است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم با اشاره به فعالیت سه هزار واحد صنعتی و 100 هزار بهره بدار در این استان گفت: استان مرکزی یک درصد زمین و یک درصد جمعیت ایران را در خود جای داده است اما در تولید رتبه بالایی در کشور دارد .

«علی جودکی» افزود: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی اوگاندا به ایران و حضور متخصصان حوزه کشاورزی این کشور در این سفر لذا بازدیدهای این هیات تجاری و بازرگانی در واحدهای تولیدی خوزه کشاورزی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولیدی در استان و مطالعات خوبی که از کشور اوگاندا بعمل آورده ایم آمادگی در انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری های مشترک و نیز صادرات انواع محصولات و واردات بخشی از نیازهای ایران از اوگاندا در قالب یک تفاهم نامه وجود دارد.

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی اراک نیز با اشاره به سفر یک هیات ۳۰ نفره از کشور اوگاندا به ایران گفت: با هماهنگی بعمل آمده از سوی اتاق بازرگانی اراک و سفارتخانه اوگاندا مقرر شد این هیات تجاری و اقتصادی دو روز میهمان استان مرکزی باشند که در روز نخست در شهرستان زرندیه از شرکت آرمان سبز آدینه و طبیعت سبز کهن از شرکت های مهم در حوزه صادرات بازدید کرد.

«سعید بیک زاده» افزود: هیات اعزامی از اوگاندا در زمینه فعالیت در حوزه مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی، کود، آبزیان و بذر کشاورزی فعالیت دارند و با توجه به مناسبات خوب تجاری و اقتصادی بین ایران و اوگاندا اما رقم صادراتی بین دو کشور رضایت بخش نیست و در این بازدید راهکارهای تقویت همکاری دوجانبه تا رسیدن به سطح قابل قبولی بررسی خواهد شد.

سفیر اوگاندا در ایران به دعوت اتاق بازرگانی اراک به استان مرکزی سفر کرده و در ابتدای سفر خود از 2 واحد تولیدی آرمان سبز آدینه تولید کننده انواع سموم کشاورزی و طبیعت سبز کهن در حوزه بسته بندی و مواد غذایی و نیز مجتمع دامداری و دامپروری این مجموعه بازدید کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین