يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:01:56 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:31715
  • زمان انتشار:شنبه 9 بهمن 1400-12:30
  • کاربر:
رونمایی رسمی از کراس‌اوور FMC T5

سالن همایش‌های رایزن تهران روز گذشته میزبان خبرنگارانی بود که منتظر رونمایی از یک خودروی چینی دیگر بودند.
چینی جدید در تهران

به گزارش اقتصادنامه، شرکت فرداموتورز با رونمایی از کراس‌اوور جدید خود محصولی در بازه قیمتی یک میلیارد تومانی را وارد بازار کرد تا رقیبی جدید برای شرکت‌های مدیران‌خودرو، بهمن، کرمان موتور و حتی ایران‌خودرو پیدا شود.

بر اساس این گزارش، درحالی‌که طی ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر تولید محصول جدید فردا موتورز به گوش می‌رسید روز گذشته با حضور اصحاب رسانه از کراس‌اوور FMC T۵  به‌عنوان جدیدترین محصول این گروه صنعتی در مجموعه رایزن تهران به طور رسمی رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا آریان نژاد، مدیر بازاریابی گروه صنعتی فردا موتورز دررابطه‌ با این محصول گفت: خودروی FMC T۵  با ابعاد ۴۴۶۰ میلیمتر طول و ۱۷۲۰ میلیمتر ارتفاع در رده کراس‌اوورهای بزرگ قرار دارد و از موتور ۵.۱ لیتری نیرو می‌گیرد که حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را داراست.
وی با اشاره به این مطلب که کراس‌اوور FMC T۵  از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT  بهره می‌برد، ادامه داد: خودرو جدید فردا موتورز با مصرف ۴.۷ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کرده است که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی در کلان‌شهرها یعنی آلایندگی هوا را به حداقل می‌رساند.
آریان نژاد ضمن بیان این مطلب که ایمنی سرنشینان یکی از مباحث حائز اهمیت در این گروه صنعتی است، ابراز داشت: کراس‌اوور FMCT۵  به امکاناتی چون سیستم حفظ تعادل EDP/TSC/VSC، ترمز ضد قفل ABS ،سیستم کمکی ترمزEDB/CBD/CBC، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ۶ ایربگ و همچنین سیستم ایمنی جعبه فرمان تجهیز شده تا سرنشینان رانندگی در خودرویی ایمن را تجربه کنند.
مدیر بازاریابی گروه صنعتی فردا موتورز در خصوص امکانات رفاهی این خودرو نیز اظهار داشت: در کراس‌اوور FMC T۵ سیستم استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک کابین، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۲ اینچ لمسی، دوربین دنده عقب و خطوط راهنما، سنسور پارک، رادار تصادفات و خطوط، ریموت سانروف و شیشه‌های خودرو پاور ویندوز، ایزو فیکس صندلی کودک، صندلی قابل تنظیم ۸ حالت برقی و همین‌طور  صندوق عقب بازشوی برقی در نظر گرفته شده که با استفاده از این امکانات سرنشینان حسی مطلوب را در این خودرو داشته باشند.
بنا به گفته آریان نژاد مدیران گروه صنعتی فردا موتورز در نظر داشتند تا خودرویی را با امکانات مناسب و قیمتی به نسبت پایین‌تر از رقبا را به بازار عرضه کنند که این امر باعث شد تا خودروی کراس‌اوور FMC T۵ در بازه قیمتی ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان به محصولات این گروه صنعتی افزوده شود که قیمت قطعی این محصول تا ماه آینده اعلام خواهد شد.
 وی دررابطه‌با خدمات پس از فروش این خودرو نیز افزود: این خودرو دارای ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی خواهد بود و با افزایش شعبه‌های خدمات پس از فروش به میزان ۷۰ شعبه در سراسر کشور یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های خدمات پس از فروش را در بین گروه‌های خودرویی خواهد داشت که این مسئله دغدغه مشتریان این خودرو را نیز به حداقل خواهد رساند.
آریان نژاد علاوه بر این از برنامه‌های شرکت خودروسازی فردا برای خودروهای کارکرده و بازار دست‌دوم خودروهای این شرکت خبر داد و اعلام کرد که تا سال آتی این برنامه‌ها به مرحله اجرا در خواهد آمد تا مشتریان نگرانی را در خصوص بازار دست‌دوم این خودروها نداشته باشند.
مدیر بازاریابی گروه صنعتی فردا موتورز دررابطه‌با میزان عرضه این خودرو در بازار افزود: در سال جاری تیراژ این خودرو زیاد نیست اما در سال آتی این خودرو می‌تواند جزو محصولات اصلی این گروه صنعتی خواهد بود و حدود ۴ هزار تا ۶  هزار دستگاه تولید خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سیاست خودروسازی فردا تنوع در شرایط فروش خودرو برای پاسخ‌دهی به شمار بیشتری از مشتریان است به این مسئله اشاره کرده که برای محصول کراس‌اوور FMC T۵  نیز شرایط متنوعی را در نظر دارد که فروش اقساطی نیز در تیراژ بالا یکی از این شرایط خواهد بود.
 این مدیرگروه صنعتی فردا موتورز در مورد شرایط تحویل این خودروی جدید نیز اعلام کرد که در ابتدای عرضه زمان تحویل ۶۰ روزه خواهد بود که البته در سال آتی به تحویل فوری نیز خواهیم رسید. 
آریان نژاد درباره همکاری با قطعه‌سازان داخلی برای افزایش داخلی سازی در محصولات این گروه صنعتی افزود: آنچه که دراین‌خصوص حائز اهمیت است لزوم تطبیق قطعه‌سازها با گروه‌های خودرویی و محصولات جدید در بازار است که باتوجه‌به این مسئله در حال حاضر شرکتی جداگانه برای بخش داخلی سازی تأسیس کرده‌ایم تا نیازهای مورد نیاز خود را تأمین کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین