شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 1:26:55 PM

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مجمع سالیانه شرکت گروه مالی توسعه تعاون اعلام داشت به دنبال تحول در تامین مالی بخش تعاون هستیم.
به دنبال تحول در تامین مالی بخش تعاون هستیم

به گزارش اقتصادنامه، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون به عنوان رییس جلسه مجمع اظهار داشت: گروه مالی از سال ۱۳۹۴ به عنوان یکی از شرکت های تابعه بانک تاسیس گردیده و طی چندین سال فعالیت داشته است، شرکت مطابق رویه های پیشین بوده است و طی دوره اخیر نیز بر همان منوال فعالیت داشته است. شرکت با حداقل نیروی انسانی همه ساله سود متعارف حاصل نموده و در مجموعه بانک از خوشنامی برخوردار بوده است، عملکرد مدیران و همکاران شرکت جای تقدیر دارد.
وی افزود: طی چندین سال اخیر از ظرفیت های اساسنامه ای استفاده مطوب نگردیده و تنوع دهی به خدمات گروه مالی به نحو مناسبی صورت نپذیرفته است، همچنین ضرورت دارد تا آخرین تغییرات اعضای هیات مدیره به سرعت ثبت گردد.
این مقام بانکی گفت: گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت گویای آن است که وضعیت مالی شرکت گروه مالی توسعه تعاون و عمکلرد مالی و جریان های نقدی برای سال منتهی به سی ام آذر ۱۴۰۲ از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری بوده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: چشم انداز بانک برای سال ۱۴۰۴ ترسیم شده و بانک به عنوان بانک برتر در حوزه ارائه خدمات دیجیتال بانکی و اعتباری برای تعاونی ها و smeها مطرح است، واقف هستیم که نقش بانکها از حالت سنتی به حالت مدرن در حال تغییر است، ابزارهای نوین تامین مالی موجب تقویت ارتباط بانکها با بازار سرمایه هستند، بانک توسعه تعاون در حوزه ابزارهای نوین به خوبی ورود کرده است، تاسیس «شرکت تامین سرمایه» راهکار و ابزاری موثر برای تقویت نقش آفرینی بانک در حوزه های بانکداری نوین و دیجیتال است.
بر این اساس پیگیری «شرکت تامین سرمایه» طی چند مدت اخیر انجام شده است و به زودی بحث مجوز و نیز سرمایه آن انجام می شود، گروه مالی به «شرکت تامین سرمایه» را دارد.
شیخ حسینی توضیح داد: بخش تعاون نیازهای متعددی در حوزه تامین مالی دارد، حجم بالای تقاضا برای تسهیلات و محدودیت در پرداخت تسهیلات، موجب گردیده بانک توسعه تعاون نیاز متقاضیان و تعاونگران را از مکانیزم و راهکارهای نوین و متنوع مالی تامین نماید. از این رو برنامه های بانک توسعه تعاون برای تنوع دهی به خدمات نوین مالی و اعتباری گسترده است.
در این جلسه اعضای هیات مدیره و اعضای هیات عامل بانک توسعه تعاون رهنمودهایی در حوزه تعیین تکلیف برنا، تقویت ارتباط و نظارت عالیه بر حامیان توسعه اعتماد، علت تصمیمات برای خرید برخی سهامها، روش های پرتفوی ایجاد شده، پیش بینی برای عملکرد و سود سال آینده و تحلیل وضعیت بازارهای مختلف کشور مطرح نمودند. امیر مرادی سرپرست شرکت گروه مالی توسعه تعاون نیز گزارشی جامع از عملکرد شرکت و برنامه های پیش رو ارائه داد. در این جلسه نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین