شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 10:45:23 PM

راهبرد شرکت فولاد خوزستان در سال‌های اخیر توسعه همه‌جانبه با در نظر گرفتن شرایط زیست‌محیطی منطقه است. به طوری که پروژه‌های تعریف شده دارای پیوست زیست‌محیطی بوده و در کنار تعریف طرح‌هایی که باعث افزایش ظرفیت تولید می‌شود، طرح‌هایی با هدف بهبود وضعیت و کاهش پیامدهای زیست‌محیطی تعریف و اجرا شده‌اند.
افتتاح بزرگ ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی در ایران و منطقه (زمزم ۳ فولاد خوزستان)

به گزارش اقتصادنامه، با توجه به قرار گرفتن در مدار توسعه و حرکت کردن به سمت پیاده‌سازی زیرساخت انقلاب صنعتی چهارم، به‌روزرسانی تجهیزات مطابق با استانداردهای جهانی به موازات افزایش ظرفیت تولید در حال انجام است.

 

آهن اسفنجی در زنجیره ارزش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز واحدهای فولاد‌سازی، ذوب و ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع آهن اسفنجی یکی از محصولات میانی در زنجیره ارزش فولاد، که نقش موثری در افزیش کیفیت محصول نهایی دارد. 

 

افتتاح بزرگ ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران و منطقه با ظرفیت سالانه دو میلیون تُن به دست متخصصان داخلی و استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، طلیعه‌ای از تلاش و ممارست جهادگونه‌ای است که تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) *ما می‌توانیم* است که این‌بار در فولاد خوزستان ما می‌توانیم به *ما توانستیم* تبدیل شد. ما توانستیم با تکیه بر دانش فنی، قدرت اراده، اعتماد به نفس، همت، اقتدار و گام‌های استوار، بزرگ ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران و منطقه را در شرکت فولاد خوزستان راه‌اندازی کنیم.

 

به حول و قوه الهی کارخانه تولید آهن اسفنجی روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به دست ریاست محترم جمهوری حضرت آیت الله رییسی رسما افتتاح می شود و برگ زرین دیگری در تالار افتخارات فولاد‌مردان نقش خواهد بست. از این تاریخ به بعد علاوه بر بزرگ ترین عرضه‌کننده شمش فولادی، جایگاه بزرگ ترین تولید‌کننده‌ی آهن اسفنجی کشور به نام فولاد خوزستان ثبت می‌شود. دیری نمی‌گذرد که با رسیدن کارخانه زمزم سه به ظرفیت کامل تولید، علاوه بر تامین خوراک خط تولید شمش فولاد خوزستان، آهن اسفنجی سایر شرکت‌های فولادی تامین خواهد شد.

 

بهار در بهاری که برای همیشه در حافظه کارکنان مجموعه فولاد خوزستان ماندگار می‌شود و هرگاه به آن می‌نگرند، به خود می‌بالند که در سایه مقدس جمهوری اسلامی ایران توانستند، مرزهای غیرت و خودباوری را جابجا کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین