شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:10:08 AM
وزیر اقتصاد اعلام کرد

وزیر اقتصاد گفت: اوایل دهه ۹۰ در بحث تامین مالی اسلامی فاصله کمی با کشورهای اسلامی داشتیم، در حال حاضر نیز رتبه سوم را داریم اما با چندین سال رکود و عقب افتادگی در ابزارها و نهادها مواجه بودیم. 
رتبه سوم ایران در تامین مالی بین کشورهای اسلامی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در نهمین همایش مالی اسلامی با محوریت توسعه صنعت مالی اسلامی با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: از یک ماه دیگر برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شود و هر چقدر در برنامه ششم از شمول برنامه و عدالت اقتصادی کوتاهی شد باید در برنامه هفتم جبران شود.

وی افزود: در ابتدای دهه ۹۰ وقتی در بحث تامین مالی اسلامی، خود را با اقتصاد کشورهای اسلامی مقایسه می‌کردیم فاصله کمی بین ما و آنها وجود داشت. در حال حاضر نیز با توجه به گزارشات سال ۲۰۲۳ ایران در رتبه سوم کشورهای اسلامی قرار دارد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با این چندین سال رکود سال‌های اخیر داشتیم که باید این عقب افتادگی در ابزارها، نهادها با تحولات و تطورات جبران شود. 

خاندوزی ابراز امیدواری کرد تا پایان فروردین ماه نتایج نهایی در خصوص موضوعات مالی اسلامی از طریق نهادهای پژوهشی کشور ارائه و در اردیبهشت ماه منتشر شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین