شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 2:59:09 PM
ظرفیت‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام تشریح شد

نشست خبری ویژه معرفی شرکت «تولیدی و صنعتی گوهرفام» روز جاری در فرابورس با حضور مدیران این شرکت، کارگزار عرضه‌کننده، ارزش‌گذار و اصحاب رسانه برگزار و طی آن ظرفیت‌های تولیدی، برنامه‌های توسعه‌ای و وضعیت مالی این مجموعه تشریح شد.
تولیدکننده ممتاز محصولات پوشش رنگی خودرو در راه فرابورس

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این نشست، داوود خسروی مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام به تشریح تاریخچه این مجموعه پرداخت و گفت: این شرکت که از سال ۱۳۶۸ آغاز به کار کرده، از بخش خصوصی به سهامی عام تبدیل شده و بیش از ۹۹ درصد سهام آن متعلق به هلدینگ سرمایه‌گذاری سلیم است.

خسروی با اعلام اینکه سرمایه شرکت شفام بر اساس صورت‌های مالی پایان شهریورماه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: صورت و زیان این مجموعه نشان می‌دهد که سود خالص شش ماهه امسال بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی ۲۹ اسفند در حال تحقق است.

وی در خصوص ظرفیت تولید این شرکت گفت: در بخش تولید، حدود ۱۲ هزار تن ظرفیت اسمی داریم که نزدیک به ۶۵ درصد این ظرفیت در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام به وضعیت صورت‌های مالی شفام پرداخت و گفت: دارایی‌های غیر جاری شرکت حدود ۱۴ میلیارد تومان است و شرایط خوبی برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها داریم.

به گفته وی در بحث سیاست تقسیم سود نیز همواره تقسیم سود حدود ۶۰ درصدی داشتیم و سعی می‌شود که این روند حفظ شده و حتی سودهای بهتری به سهامداران تخصیص داده شود.

مدیرعامل شفام بازار اصلی این مجموعه را بازار خودرو عنوان کرد و گفت: به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات پوشش رنگی خودرویی کشور را تولید می‌کنیم‌.

جزئیات استراتژی‌های توسعه‌ای شفام

در ادامه این نشست خبری، راهبردها و استراتژی‌های شرکت شفام از سوی مدیرعامل این مجموعه تشریح شد. خسروی تبدیل واحدهای تولیدی به واحدهای کسب‌وکار مستقل را یکی از سیاست‌های این مجموعه اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه پروژه محور نیز گفت: یکی از این پروژه‌ها، توسعه بازار خودرویی و غیر خودرویی است که در بازار خودرویی محصولات جدید در برنامه تولید داریم.

مدیرعامل این شرکت، تمرکز بر صادرات با محوریت محصولات دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری در کشورهای هدف و توسعه بازارهای رنگ صنعتی را از دیگر استراتژی‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام برشمرد.

خسروی در پایان افزود: افزایش فروش تولیدات فعلی و توسعه بازارهای جدید نیز در برنامه‌های شفام است.


ارزش‌گذاری ۷۷۵۶ ریالی برای هر سهم شفام

در ادامه این نشست خبری آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند جزئیاتی از ارزش‌گذاری مجموعه شفام را تشریح کرد.

به گفته شکری، رشد درآمدهای عملیاتی شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه برای ارزش‌گذاری از صورت‌های مالی شش ماهه، تولید و فروش شش ماهه و گزارش‌های کارشناسان رسمی دادگستری در دی‌ماه امسال استفاده شده است، افزود: در مفروضات ارزش‌گذاری نرخ تورم برای سال‌های پیش رو، بر مبنای پیش‌بینی IMF در نظر گرفته شده است.

به گفته وی ارزش‌گذاری شفام با هدف عرضه اولیه و با روش‌های تنزیل شود تقسیمی، تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران، تنزیل جریان‌های نقد آزاد شرکت روش نسبی و خالص ارزش روز دارایی‌ها انجام شده است.

شکری ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده در روش‌های فوق، ارزش هر سهم شفام با لحاظ یک میلیارد سهم یک هزار ریالی، برابر با مبلغ ۷۷۵۶ ریال برآورده شد.

مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند افزود: ارزش برآوردی کل سهام شرکت گوهر فام برابر با مبلغ ۷ میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار و هفتصد و چهل و دو میلیون ریال برآورد شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین