شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:23:09 PM

مطابق اطلاعات در ۶ماهی که از راه اندازی «سامانه جستجوی شغل» وزارت کار گذشته، ۲۶۱هزار فرصت شغلی در این سامانه بارگذاری شده است.
ثبت ۲۶۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل طی ۶ ماه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، وضعیت اشتغال در ایران شرایط مناسبی ندارد و بیکاری یکی از بزرگ‌ترین مسائل و معضلات امروز در همه نقاط کشور است. راه‌حل مشکل اشتغال جوانان نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و هدفمند ‌است و باید به‌دوراز هرگونه تصمیم احساسی و غیر کارشناسی شده پیش رفت و برنامه‌ریزی علمی و عملی برای آن در نظر گرفت.یافتن شغل مناسب همواره چالش جدی و زمانبری بوده است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار ۱۲بهمن ماه با بیان اینکه در چهار ماه گذشته ۲۵۴ هزار نیروی کار در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بهبود فضای کلان اقتصاد، هدایت و نظارت وزارت کار و تامین مالی کسب‌وکارهای خرد از مهم‌ترین دلایل بهبود وضعیت اشتغال کشور است. از ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۰همت بودجه برای این کار اختصاص یافته است.

وی افزود: در چهار ماه گذشته که سامانه جستجوی شغل راه‌اندازی شده، تا کنون ۲۵۴هزار نیروی کار ثبت نام کردند. طی این مدت ۲۶۱هزار فرصت شغلی توسط کاریابی‌ها و کارفرماها بارگذاری شده است. در این مدت از طریق این سامانه ۲۵هزار نفر شغل ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند در تشریح دلایل بهبود وضعیت کار گفت: فضای کلان اقتصاد وضعیت خوبی دارد که رشد نرخ اقتصادی بالای هفت درصد کشور حکایت از آن دارد. مساله بعدی هدایت و نظارت دقیق وزارت کار بر فرایند ایجاد شد و مساله سوم این است که در حوزه تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد از ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۰همت بودجه اختصاص یافته که این امر ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش تسنیم؛ اطلاعات کسبی از وزارت کار نیز حکایت از این دارد که در سامانه جستجوی شغلی در ۶ماهی که راه اندازی شده حدود ۲۶۱هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است. یکی از مزیت های این سامانه این است که سامانه جستجوی شغلی ایجاد رزومه رایگان، معرفی برای ارتقای مهارت های شغلی رایگان به سازمان فنی و حرفه ای دارد و از سوی دگیر سامانه با اعتبار سنجی اطلاعات شغلی کارجویان و معرفی به کارفرمایان در مسیر یافتن شغل؛ آنها را کمک می کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین