شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 1:10:55 PM

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم را به عنوان عوامل اصلی تصادف‌های رانندگی در جزیره عنوان کرد.
عامل انسانی، علت اصلی حوادث ترافیکی در جزیره کیش است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی توانگر" گفت: بر اساس بحث مهندسی ترافیک ما یک مثلث ترافیکی داریم که مثلث حادثه‌ساز تعریف شده است. بر اساس آن انسان، وسیله نقلیه و راه، سه ضلع این مثلث هستند و در جزیره کیش بر اساس بررسی و تجزیه تحلیل کارشناسان حوزه پلیس راهور در از ابتدای سال تاکنون اصلی‌ترین عامل حوادث ترافیکی کیش، انسانی است که این مساله بسیار ناخوشایند و نگران‌کننده است.

وی در ادامه افزود: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت غیر مجاز به میزان ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم به میزان ۴۰ درصد، عوامل اصلی تصادف‌ها هستند که بیشتر تصادف‌ها در محله هایی دور از چشم پلیس و در حاشیه معابر به خصوص در شهرک‌ها و بلوار هایی که پلیس در آنجا گشت زنی کمتری دارد اتفاق می افتد .

توانگر اظهار داشت: باتوجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال و حضور گردشگران و مسافران در جزیره کیش با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ضمن ارتقاء فرهنگ ترافیک جزیره کیش، الگویی مناسب برای گردشگران و مسافران باشند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به نقش والدین در توجه و رعایت قوانین رانندگی در جزیره کیش از شهروندان خواست نسبت به رعایت قوانین اهتمام ویژه داشته و تخلفات را از طریق سامانه ۱۲۰ به پلیس راهور اعلام کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین