شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:59:31 PM

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت ترکیب بهینه منابع سپرده ای عامل موفقیت بانک در استان بوشهر بوده است.
ترکیب بهینه منابع سپرده‌ای عامل موفقیت بانک توسعه تعاون استان بوشهر است

به گزارش اقتصادنامه، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی سفر به بوشهر، در جلسه بررسی عملکرد استان اظهار داشت: هفتاد درصد منابع سپرده ای استان ارزان قیمت است و همکاران طی عملکرد مناسب در ایجاد ترکیب بهینه منابع سپرده ای موفق بوده‌اند.
وی افزود: این شاخص مناسب عملکردی موجب گردیده استان به لحاظ تراز مالی نیز در وضعیت سودآوری باشد، وضعیت مناسب در ترکیب منابع سپرده ای و تراز مناسب مالی این زمینه را فراهم می کند تا استان و بانک بتواند در پرداخت تسهیلات توسعه ای از ظرفیت بالاتری برخودار باشد. در واقع تراز مناسب مالی منجر به تراز مناسب عملکردی نیز خواهد بود.
شیخ حسینی تصریح نمود: شعبه مرکزی بوشهر با برخوداری از ۸۶ درصد منابع ارزان قیمت موجبات سود ۲۷۲ میلیارد ریالی را باعث گردیده است، شعبه کنگان با ۸۴ درصد منابع ارزان قیمت در کسب سود ۵۴ میلیارد ریالی توفیق حاصل نموده است، شعبه عسلویه با ۹۱ درصد منابع ارزان قیمت موجب سود ۴۴ میلیارد ریالی شده است، شعبه جم با ۶۵ درصد منابع ارزان قیمت سود حسابداری ۹۳ میلیارد ریالی را محقق نموده است و شعبه لیان نیز با ۶۲ درصد منابع ارزان قیمت سود ۳۲ میلیارد ریالی را رقم زده است، بیش از ۵۰ درصد شعب استان سودده هستند و مجموع عملکرد استان نشان دهنده سود ۲۵۴ میلیارد ریالی است.
این مقام بانکی گفت: بانک توسعه تعاون از بانک‌های خوشنام شبکه بانکی است و مدیریت شعب استان بوشهر نیز اعتبار مناسبی میان مردم، ذینفعان و دستگاه‌های دولتی پیدا نموده است. ضرورت دارد همکاران با تداوم رویه‌های مشتری‌مداری در حفظ مشتریان عملکردی موفق رقم بزنند. ارتباط مناسب مدیران و همکاران استان با ذینفعان و همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان و پیشینه مناسب عملکردی و تصور مناسب همگانی از بانک توسعه تعاون در استان موجب گردیده سرمایه اجتماعی مناسبی در حول بانک در استان شکل بگیرد. رفتار مسئولانه مدیران و همکاران استان در شکل گیری این سرمایه اجتماعی موثر بوده است.
وی تاکید نمود: عملکرد مدیریت شعب استان در اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس محترم جمهور شایسته تقدیر است، به رغم آن که مصوبات سفر بسیار بالا بوده است، همکاران استان طرح‌های مناسبی را مورد حمایت قرار داده و با هدایت طرح‌ها و پروژه‌ها جهت استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بند الف تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی روند مناسبی را برای تامین مالی طرحهای مصوب در پیش گرفته‌اند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: طی دوره‌های اخیر مدیریت شعب استان بوشهر دو نوبت موفق به کسب مدیریت برتر استانی گردیده است، یک شعبه از استان نیز در میان ده شعبه برتر بانک طی روزهای آینده در بانک مرکزی مورد تقدیر واقع می‌شود، این شعبه در میان سه شعبه برتر بانک جایگاه دارد، این استان شایستگی برای حضور شعبه ای دیگر در میان شعب موفق بانک داشته است.
ارتقای سهم از شبکه بانکی با افزایش حجم عملیات در شعب می تواند موجبات ارتقای بهره وری را موجب گردد، میانگین کارکنان شعب بانک در کل ۷ نفر به ازای هر شعبه است، در استان بوشهر میانگین به ازای هر شعبه ۸ نفر است، بهره وری کارکنان استان بالنسبه بالاتر است. سه نفر نیروی انسانی مورد نیاز استان نیز تامین می شود، نیروی بازاریابی استان ترجیحا ضرورت دارد آشنایی و تسلط کافی برای ابزارهای نوین تامین مالی را نیز داشته باشد.
شیخ حسینی گفت: استان بوشهر در استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی نیازمند تلاش بیشتر است، نیاز است تا آموزش‌های موثر برای آشنایی همکاران با این روش‌های نوین برگزار گردد.
ارتقای فرهنگ سازمانی، کار و تلاش، تفکر سیستمی و استراتژیک، تعادل میان کار و زندگی، شادی و تفریح در برنامه های زندگی روزمره همکاران، توجه به سلامت همکاران از دیگر توصیه های مدیر عامل به همکاران بانک توسعه تعاون بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین