شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 10:57:46 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:78198
  • زمان انتشار:يکشنبه 15 بهمن 1402-11:54
  • کاربر:

یک مقام مسوول گفت: کارگروه مشترکی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه زنجیره ارزش کود اوره و تنوع‌بخشی به سبد محصولات پتروشیمی مورد نیاز بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.
سبد محصولات پتروشیمی در صنعت کشاورزی متنوع می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مرتضی شاهمیرزایی روز شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) در دیدار با علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان تنظیم‌گر و متولی صنعت اهتمام دارد نیازهای کشاورزان به کود در موعد مقرر تأمین شود.

وی با بیان اینکه هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در آستانه کشت بهاره، باید به تعهدهای خود نسبت به تأمین نیاز صنعت کشاورزی متعهد باشند، گفت: حمایت و پشتیبانی از صنعت کشاورزی باید به‌طور جدی مورد توجه تمام متولیان قرار گیرد و با همکاری و هم‌گرایی شرایطی فراهم شود تا کشاورزان در نقاط مختلف کشور دغدغه تأمین کود نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حمایت بخش کشاورزی از سوی شرکت‌های پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز پارسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره را با قیمت مصوب تحویل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دادند و تلاش خواهد شد این روند ادامه داشته باشد.

شاهمیرزایی به دغدغه پتروشیمی‌های تولیدکننده آمونیاک و اوره برای وصول مطالبات خود اشاره کرد و گفت: می‌توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی، طلب مجتمع‌های پتروشیمی را پرداخت کرد و در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری لازم است.

وی ادامه داد: کارگروه مشترکی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه زنجیره ارزش کود اوره و تنوع‌بخشی به سبد محصولات پتروشیمی مورد نیاز بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.

در این نشست، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، همچنین مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز به بیان برخی مشکلات و چالش‌های موجود در تأمین کود بخش کشاورزی پرداختند و در پایان مقرر شد با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم‌ها و راهکارهای اجرایی برای رفع مسائل مختلف نهایی شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین