شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 2:38:22 PM
کشاورز بهادری تشریح کرد:

عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت گفت: شرکت بیمه ملت طی ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۲ موفق شد ۹۲ درصد از بودجه پیش‌بینی شده ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در پرتفوی خود را محقق کند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این مبلغ به حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان برسد که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.
دلایل رشد ۱۷۰ درصدی سود، تحقق ۹۲ درصدی پرتفو، ارتقای سهم بازار بیمه ملت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، مهدی کشاورز بهادری در حاشیه نمایشگاه نفت، انرژی و صنایع پتروشیمی در کیش، ابراز کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای سال آینده در هیئت مدیره در حال بررسی است، انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ جهش بزرگی را در پرتفوی بیمه‌ای شرکت شاهد باشیم.

وی گفت: سهم بازار بیمه ملت در سال گذشته ۱/۶ درصد از بازار بیمه کشور بود که در ۱۰ ماهه سال جاری این سهم به بیش از ۱/۸ درصد ارتقا یافته که تلاش می‌کنیم این رقم در آینده نزدیک به بیش از ۲ درصد افزایش یابد. برای دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی‌هایی راهبردی صورت گرفته است.

عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت با اشاره به برنامه‌های شرکت برای افزایش سهم پرتفوی خود در رشته انرژی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر سهم پرتفوی در این رشته جزو پنج شرکت اول بیمه‌ای صنعت هستیم و برای سال آتی نیز قصد داریم این سهم را افزایش دهیم.

کشاورز بهادری با اشاره به اینکه شرکت بیمه ملت توانسته پرتفوی قابل قبولی ارائه کند، افزود: پرتفوی محقق شده امسال شرکت در ۱۰ ماه به مبلغ ۴۴۶۰ میلیارد تومان رسیده درحالی که در کل سال گذشته این مبلغ حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود که رشد قابل توجهی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از عملکرد شرکت بیمه ملت در دو سال گذشته انجام دهیم، از نیمه سال ۱۴۰۱ با تغییر در تیم مدیریتی، مدیریت ریسک قراردادهای بیمه‌ای و کنترل ریسک در سازوکارهای بیمه‌ای اتفاق افتاد و در نتیجه عملکرد ما در دو شاخص عملکردی صنعت، شامل نسبت‌ خسارت و ضریب خسارت به موقعیت مطلوب‌تری رسید.

کشاورز بهادری خاطرنشان کرد: میانگین نسبت خسارت در صنعت بیمه بیش از ۵۲ درصد است و این رقم در بیمه ملت ۴۳ است که حدود ۱۰ درصد از میانگین صنعت پایین‌تر می‌باشد.

عضو هیئت مدیره بیمه ملت با بیان اینکه در ۹ ماه اول سالجاری در سودآوری رشد قابل توجهی داشتیم، افزود: سودآوری شرکت در این مدت رشد ۱۷۰ درصدی را به ثبت رساند و شرکت توانست سود ۲۴۷ میلیارد تومانی محقق کند در حالی که کل سود سال گذشته حدود ۲۱۲ میلیارد تومان بود.

وی درباره چگونگی دستیابی به پرتفوی قابل قبول و رشد سودآوری گفت: در این مدت با کمک کمیته مدیریت ریسک توانستیم به حذف پرتفوی‌های زیان‌ده پرداخته و با جذب پرتفوی کم ریسک و پربازده و مدیریت صحیح هزینه‌ها به این میزان سود دست یابیم.

کشاورز بهادری تاکید کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی شده در کنار پرتفوی های بزرگ، میزان خرده فروشی نیز در سبد فروش شرکت، افزایش یابد.

وی درباره آینده پرتفوی شرکت در رشته نفت و انرژی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که شرکت بیمه ملت در زمینه توانگری و ارتباط مناسب با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد، به نظر می‌رسد که برای سال آینده در این زمینه بتوان فعالیت‌ها را گسترده‌تر کرده و سهم بیشتری از این بازار به دست آورد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین