شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:54:24 PM

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: ترانزیت ریلی نیز یک درصد رشد داشته است.
رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در ۱۰ ماه امسال

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سیدکمال هادیان‌فر اظهار کرد: بر اساس آمار از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده‌است.

وی افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، به‌ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل محقق شده‌است.

وی گفت: طی دیماه امسال با تداوم رشد ترانزیت ماهانه عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال‌گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گفته هادیان‌فر، در دی سال جاری، به‌ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین