شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:33:15 PM

اقتصادنامه: ‌دانیم که بسیاری از شما تقریبا هر روز از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده می‌کنید. اما آیا از همه لحاظ به امنیت حسابتان در این اپلیکیشن اهمیت می‌دهید؟
۶ راه برای حفظ امنیت و حریم شخصی در واتساپ

به گزارش اقتصادنامه، پلیس فتا جزیره کیش می‌گوید که اگر امنیت و حریم خصوصی برای شما هم اهمیت ویژه‌ای دارد،۶ اقدام زیر را انجام دهید:

۱- فعال‌کردن قابلیت تایید هویت دو‌مرحله‌ای

اولین و مهم‌ترین گام برای امن‌کردن حساب واتس‌اپ، فعال‌کردن قابلیت تایید هویت دو‌مرحله‌ای است.

برای فعال‌کردن این قابلیت در بخش Settings اپ به قسمت Account بروید و روی گزینه Two-Step Verification بزنید. در مرحله بعد، گزینه Disable / Turn ON را انتخاب کنید.

در این مرحله یک رمز ۶ رقمی وارد کنید. سپس می‌توانید ایمیل‌تان را وارد کنید که اگر رمز را فراموش کردید، امکان بازیابی آن برایتان وجود داشته باشد.

با انجام این کارها، این قابلیت برای شما فعال می‌شود و از آن به بعد، برای امنیت بیش‌تر و عدم دسترسی افراد ناشناس، موقع ورود به اپ‌ واتس‌اپ‌ باید آن رمز ۶ رقمی را وارد کنید.

۲- فعال‌کردن قابلیت Security Notification

دومین مورد، فعال‌کردن قابلیت Security Notification است. برای این کار در بخش Settings به قسمت Account و بخش Security Notification بروید و در آن‌جا گزینه Security Notification را روشن کنید.

با فعال‌کردن این گزینه، هر فردی که بخواهد به واتس‌اپ شما دسترسی پیدا کند، کار برایش سخت می‌شود و حتما باید به دستگاه یا سیم‌کارت شما دسترسی داشته باشد. فایده‌ فعال‌کردن این قابلیت این است که با هر کدی که برای حساب شما ساخته شود، بلافاصله یک پیام در واتس‌اپ دریافت می‌کنید که با آن متوجه می‌شیود شخصی می‌خواد به حساب‌تان دسترسی پیدا کند.

۳- عدم کلیک روی لینک‌های ناشناس

سومین مورد این است که مراقب پیام‌هایی که با محتوای لینک‌های آلوده هستند، باشید. پیام‌هایی که فکر می‌کنید خطرناکند و شامل لینک‌هایی هستند که می‌توانید با بازکردن آن لینک، امنیت‌تان را به خطر بیندازید را پاک کنید و از فورواردکردن آن‌ها برای همدیگر جدا خودداری کنید. این پیام‌ها معمولا محتوایی دارند که سعی در متقاعدکردن و تشویق شما برای کلیک روی آن لینک دارند؛ اما شما دقت کنید که قربانی حملات فیشینگ نشوید.

۴- غیرفعال‌کردن قابلیت اضافه‌شدن خودکار به گروه‌ها

مورد چهارم، این این است که قابلیت اضافه‌شدن خودکار به گروه‌ها را غیرفعال کنید. در واتس‌اپ، به صورت پیش‌فرض این قابلیت فعال است که اگر کسی شماره‌ شما را داشته باشد، می‌تواند شما را به گروهی که می‌خواهد، اضافه کند. برای غیرفعال‌کردن این قابلیت در بخش Settings به قسمت Account و سپس به Privacy بروید و گزینه Groups را انتخاب کنید. در پایان نیز روی گزینه Nobody یا My Contact بزنید.

۵- فعال‌کردن قابلیت اثر انگشت برای ورود به واتساپ

مورد پنجم، فعال‌کردن قابلیت اثر انگشت برای ورود به واتساپ است. قابلیت ورود به حساب کاربری واتس‌اپ با اثر انگشت، به این شکل است که اگر این گزینه فعال باشد، پس از باز‌کردن واتس‌اپ، تنها راه برای ورود به اکانت و دسترسی به مکالمات شما، قرار‌دادن انگشتِ از پیش تعریف‌شده‌ی صاحب حساب، روی حسگرِ اثر انگشتِ دستگاه است. این قابلیت امنیتی، امنیت حساب شما را به میزان قابل توجه‌ای افزایش می‌دهد.

برای فعال‌کردن آن، در بخش Settings به قسمت Account بروید، سپس روی گزینه Privacy Fingerprint Lock بزنید و در نهایت هم گزینه unlock with fingerprint را روشن کنید.

در قسمت Automatically Lock می‌توانید مشخص کنید که واتس‌اپ‌تان پس از چه مدت زمانی به صورت خودکار قفل شود.

۶- چک‌کردن تنظیمات امنیتی

مورد آخر و ششم نیز این است که تنظیمات امنیتی واتس‌اپ‌تان رو چک کنید. برای این کار در بخش Settings به قسمت Account و Privacy بروید. آن‌جا برای مثال چک کنید که چه‌ کسی می‌تواند عکس پروفایل شما را ببیند، یا بخش aboute‌تان را بخواند. بهتر است همه موارد را روی گزینه my contact تنظیم کنید.

انتخاب با خود شما است. اما بهتر است آگاه باشید که چه کسانی مثلا به عکس پروفایل شما دسترسی دارند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین