شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 6:50:36 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:78102
  • زمان انتشار:سه شنبه 10 بهمن 1402-23:16
  • کاربر:
۱۲ درصد سهام پارس فنر در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد؛

بازار دوم فرابورس ایران امروز میزبان عرضه اولیه ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت پارس فنر با نماد «فنر» بود.
آغاز معاملات رسمی «فنر» در گروه خودرو و ساخت قطعات

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این عرضه اولیه به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد که در مرحله اول، ۱۰۰ میلیون سهم معادل ۴ درصد به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط ) به روش حراج عرضه و طی آن هر سهم «فنر» ۸۶۱۰ ریال کشف قیمت شد.

در مرحله دوم نیز ۲۰۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد به قیمت ثابت کشف‌شده به عموم سرمایه‌گذاران عرضه شد که در نهایت به هر کد معاملاتی ۱۹۸ سهم تخصیص یافت.


۷۶ صندوق در عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر مشارکت کردند.

در عرضه به عموم سرمایه‌گذاران نیز یک میلیون و ۵۹ هزار و ۲۹۴ سرمایه‌گذار حقوقی و ۱۵۹۰ کد حقیقی مشارکت کردند.

 شایان ذکر است که قیمت ارزش‌گذاری شده سهام «فنر» ۷۸۸۱ ریال بود.

پیش از این در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس، محمدرضا پیروز هاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر هدف اصلی ورود «فنر» به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی عنوان کرده و گفته بود: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید از دیگر اهداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

وی در مراسم معارفه مجموعه پارس فنر، به معرفی ۴ شرکت این گروه پرداخته و عنوان کرده بود: شرکت دانش‌بنیان پارس فنر که در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

بدین ترتیب عرضه اولیه سهام این شرکت در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در فرابورس ایران انجام شد و «فنر» به طور رسمی به جمع شرکت‌های گروه خودرو و ساخت قطعات پیوست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین