شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:41:59 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:78062
  • زمان انتشار:دوشنبه 9 بهمن 1402-17:8
  • کاربر:
پذیره‌نویسی «فارما کیان» به پایان رسید

پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی دارویی بازار سرمایه با نماد فارما کیان امروز نهم بهمن ماه در فرابورس ایران آغاز و در همان دقایق ابتدایی، سقف ۲۰۰ میلیارد تومانی آن تکمیل شد.
اولین صندوق بخشی دارویی بازار سرمایه به فرابورس آمد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مونا حاج علی اصغر مدیرعامل گرو مالی کیان در نشست خبری ویژه پذیره نویسی صندوق فارما کیان، سقف این صندوق را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال طی فرایند دریافت مجوز از سازمان بورس برای افزایش سقف فارماکیان از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم.

حاج علی اصغر در خصوص پذیره‌نویسی صندوق بخشی دارویی کیان گفت: امروز نهم بهمن ماه، شروع پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی دارو با مهلت سه روزه، آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی واحدهای آن به پایان رسید.

وی درباره ساختار این صندوق نیز گفت: صندوق فارماکیان ساختار ETF دارد و سقف و کف خاصی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل گروه مالی کیان در ادامه از راه‌اندازی صندوق اهرمی کیان خبر داد و گفت: پس از این صندوق، برای صندوق اهرمی کیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای این صندوق نیز با فرابورس همکاری خواهیم داشت.


نقدشوندگی؛ مزیت فارما کیان

محمدرضا دم ثنا مدیر تحلیل گروه مالی کیان در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق فارماکیان، گفت: در خصوص صندوق‌های بخشی در مجموعه کیان تلاش بر این است، صندوق‌هایی طراحی شود که روندهای مناسبی داشته باشند تا سرمایه‌گذاران را به بازده مطلوب برساند.

دم ثنا با بیان اینکه صندوق‌ را نیمه فعال مدیریت می‌کنیم و تمامی صنعت را با کل نمادهای دارو در اختیار سرمایه‌گذار می‌گذاریم، افزود: اولین و مهم‌ترین ویژگی فارمان کیان این است که مزیت نقدشوندگی دارد.

به گفته وی همچنین کارشناس خبره صنعت دارو در مدیریت دارایی این صندوق حضور دارد.


سرمایه‌گذاری با استراتژی هم‌وزن نیمه فعال

در ادامه نشست خبری صندوق فارماکیان در فرابورس، محمد طاهری مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی کیان با اشاره به اینکه این صندوق با استراتژی هم‌وزن نیمه فعال، سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: با توجه به ریسک‌های صنعت، بخش کمی هم به حالت فعال مدیریت می‌شود.

طاهری با بیان اینکه ۴۴ نماد بازار سرمایه، حدود ۴۰ درصد بازار دارو را پوشش می‌دهد، عنوان کرد: از این رو کلیت صنعت دارو را می‌توان با این صندوق به شکل همگن پوشش داد.

مدیر سرمایه‌گذاری کیان در خصوص اولویت صندوق فارماکیان در چینش پرتفو نیز گفت: این صندوق به حوزه‌های درمانی مستعد بازدهی بیشتر در بخش اکتیو، توجه بیشتری کرده است.

به گفته وی همچنین ابزاری برای حل چالش نقدشوندگی پایین صنعت درنظر گرفته شده است و کیان با ساختار هم‌وزن بخش نیمه فعال، به خوبی می‌تواند چالش نقدشوندگی را برطرف کند.

در پایان این نشست آیین اهدای لوح حضور اولین صندوق بخشی دارویی بازار سرمایه در فرابورس ایران، توسط معاون توسعه بازار فرابورس انجام شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین