شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 1:14:06 PM

سازمان ملی استاندارد ایران با هدف افزایش کیفیت در نان‌های چهارگانه؛ بازنگری استانداردهای ملی سلامت محور، مرتبط با زنجیره گندم، آرد و نان را در دستور کار قرار داد.
استانداردهای ملی زنجیره گندم، آرد و نان بازنگری می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سازمان استاندارد اعلام کرد: در همین راستا با تشکیل کمیته ملی ارتقای کیفیت زنجیره ارزش گندم، آرد و نان و برگزاری جلسات متعدد با متخصصان و فعالان این حوزه، بازنگری استانداردهای ملی گندم، آرد و نان را با جدیت دنبال کرد.

بر همین اساس، استاندارد ملی آرد به شماره ۱۰۳، برای کاهش سبوس گیری از گندم تجدیدنظر شد و علاوه بر تعریف آرد کامل برای تولید باکیفیت، مشخصات کیفی و ماهیتی دانه گندم، از محوری‌ترین تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در بازنگری استاندارد مذکور بود.

لازم به ذکر است، آبان امسال تجدید نظر "آرد گندم - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون" و نیز "نان مسطح - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون" در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری کمیسیون‌های مربوط (هر هفته دو کمیسیون) و در نهایت در دی ماه ۱۴۰۲ به چاپ و بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ در دوره تحولی سازمان در سال ۱۴۰۱ استانداردهای آیین کار نان‌های سنتی لواش، تافتون، بربری و سنگک به شماره‌های ۵۸۰۹، ۲۵۰۸، ۵۸۱۰ و ۶۹۴۳ با رویکرد استفاده از آرد کامل و افزایش میزان سبوس نان تجدید نظر و چاپ شدند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین