شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:55:55 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:77871
  • زمان انتشار:دوشنبه 24 مهر 1402-13:47
  • کاربر:
موثقی نیا در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت مس:

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مدیریت جدید شرکت ملی صنایع مس، مسیر تحولی را طی می کند.
اهداف شرکت مس قابل تحقق است/ مس دره‌آلو در چند قدمی افتتاح

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مس پرس، محمدرضا موثقی نیا در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت ملی صنایع مس با بیان این مطلب اظهار داشت: گزارش های دریافتی از شرکت ملی صنایع مس، نویدبخش رویکرد مثبت این شرکت در تولید و توسعه است و برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده قابل تحقق است. این روند، حاصل تلاش گروه مدیریتی جدید است.

وی ادامه داد: به رغم کاهش برق تابستانی، اما در تولید ۶ ماهه این شرکت خلل چندانی وارد نشد و حتی در برخی موارد همچون استخراج ماده اولیه و تولید (کنسانتره مس،کنسانتره مولیبدن،کنسانتره طلا و نقره، مفتول و ...)، با افزایش محصول مواجه شد.

برنامه افتتاح دره‌آلو تا پایان آبان

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه افتتاح طرح تجهیز معدن مس دره آلو تا پایان آبان گفت: ظرفیت تولید سالانه این طرح، ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۶ درصد مس است که در آن حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: این شرکت ۱۶ طرح توسعه ای، ۴۹ طرح نوسازی و بهسازی، ۲۱ طرح زیرساختی و ۱۸ طرح مسئولیت اجتماعی با مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب ۳.۱ میلیارد یورو و ۴۲ هزار میلیارد تومان در حال اجرا دارد.

احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی با ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات

امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این نشست با اشاره به اقدامات این شرکت طی ۲ ماهه مدیریت جدید، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تولید صنایع پایین دستی با هدف بالا بردن ارزش افزوده در تولید محصولات، پیگیری امور صندوق بازنشستگی مس (ذیل ماده ۱۷ قانون جامع رفاه) از طریق نهادهای بالادستی و ایجاد نظم در روند تامین نیازمندی های بازرگانی، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف معادن کوچک مس تا پایان امسال، ایجاد کمیته مدیریت نقدینگی، توجه ویژه به سرمایه انسانی، پیگیری برای تاسیس ۲ شرکت سهامی عام پروژه و غیره، از مهمترین اقدامات ۲ ماه اخیر شرکت مذکور است.

خرمی شاد با اشاره به طرح‌های توسعه برق شرکت ملی صنایع مس بیان داشت: طبق گزارش ارائه شده، ۸ طرح به ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات برق در برنامه این شرکت است که در قالب احداث نیرگاه خورشیدی و بادی تدوین شده است.

وی افزود: از این تعداد پروژه، طرح ۵ +۲۵ مگاواتی خورشیدی مس شهر بابک با پیشرفت بیش از ۱۱ درصد در حال اجراست. ۳ طرح دیگر (نیروگاه های خورشیدی ۱۵۰ مگاواتی میمند، ۲۵۰ مگاواتی هریس و ۳۲۰ مگاواتی سرچشمه) در مرحله مناقصه است.

پیاده سازی نظام برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد

غلامرضا ملاطاهری، معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت ملی صنایع مس در این نشست با اشاره به تغییر و اصلاح ساختار شرکت ملی صنایع مس گفت: در مدیریت جدید، با هدف پیاده سازی نظام برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد شرکت، شاخص های برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد از همه معاونت ها و شرکت های ۱۰۰ درصدی احصا شد.

وی ادامه داد: تدوین فرآیند کمیته سرمایه گذاری و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای بازمهندسی فرآیندهای شرکت، گام دیگری بود که طی این مدت صورت گرفت. این امر موجب شد تا از افزایش قیمت ها روی طرح ها و به هم ریختگی فرآیند تصویب و اجرای طرح‌های توسعه جلوگیری شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین