شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:21:33 PM

معاون مسافری راه آهن افزایش بهره‌وری و ضریب اشغال قطارها را از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری اعلام کرد.
افزایش بهره‌وری قطارها، رکورد مسافری را شکست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن گفت: افزایش ضریب اشغال قطارها تا ۹۵ درصد، از دلایل شکسته شدن رکورد مسافری است. آماری که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته برای شمارش مسافرین بین شهری و حومه‌ای راه آهن وجود داشت، نه تنها عوض نشده بلکه در بعضی مسیرها، شمارش به صورت سیستمی شده است.

معاون مسافری راه آهن در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه در بخش حومه‌ای قیمت بلیت قطار، بسیار نازل و برای مردم جذاب است و در مسیرهای بین شهری نیز به خاطر کیفیت و رفاهی که قطار نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل دارد، انتخاب اول مردم در سفرهای بین شهری و حومه‌ای، قطار است، لذا با بالا بردن بهره‌وری (چرخشی کردن قطارهای مسافری)، رکورد را جابه‌جا کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه ناوگان و لکوموتیو وجود دارد با سه راهکار، بهره‌وری قطارها را افزایش دادیم.

این مسؤول تصریح کرد: در بخش اول، مسیرهایی که ضریب اشغال قطارها به دلیل عدم وجود تقاضای سفر، کم بود، جابه‌جا کردیم و به مسافران آن به عنوان مسافر بین راهی، سهمیه دادیم. بدین ترتیب قطارهایی که ضریب اشغال آنها ۴۰ یا ۵۰ درصد بود با جابه‌جایی مسیر به ۹۰ تا ۹۵ درصد رسید.

موسوی تاکید کرد: در بخش دوم، با افزایش بهره‌وری واگن‌ها و چرخشی کردن آنها مدت زمان توقف واگن را در مبدا یا مقصد کاهش دادیم. در بخش سوم نیز، با بالا بردن کیفیت خدمات، ایمن بودن و رفاه قطارها و متناسب بودن قیمت بلیت قطار نسبت به جاده، استقبال مردم از قطارهای بین شهری و حومه‌ای افزایش یافته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین