شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:44:49 PM

تولیدکنندگان در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اعلام کردند مرکز مبادله ارز و طلا هنوز آماده تحویل گرفتن طلای وارداتی نیست.
مخالفت تولیدکنندگان با عرضه طلا در مرکز مبادله/ در بورس می فروشیم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، تولیدکنندگان در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اعلام کردند به علت عدم آمادگی مرکز مبادله ارز و طلا به جهت عرضه طلا به منظور تسهیل امور عملیاتی شرکت‌های تولیدی عرضه شمش طلای وارداتی طبق رویه قبلی در بازار بورس کالا ایران عرضه و معامله شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

احتراماً عطف به بخشنامه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر الزام صادر کنندگان به فروش شمش طلای وارداتی از محل ارز صادراتی به جهت رفع تعهد ارزی در مرکز مبادلات ارز و طلا به استحضار می‌رساند شیوه نامه عرضه طلا ابلاغ نگردیده و مرکز مبادله ارز و طلا آمادگی لازم جهت عرضه طلا را ندارد لذا با توجه به این موضوع که مبلغ حاصل از عرضه شمشهای طلای، وارداتی، سرمایه در گردش شرکت بوده و با در نظر گرفتن مشکل نقدینگی موجود برای شرکتهای تولیدی و لزوم بازگشت نقدینگی به جریان فعالیت‌های عملیاتی شرکت عملاً جریان تأمین مالی و تداوم تولید برای شرکتها با مشکل جدی مواجه شده است. پیشنهاد می‌گردد با توجه به انجام معاملات طلا در بورس کالای ایران و مهیا بودن بستر لازم برای اجرای این امر موافقت خود را برای عرضه شمش طلای حاصل از صادرات کالا در بورس کالای ایران با تداوم روش فروش طلا حاصل از صادرات مطابق رویه قبلی تا فراهم شدن بستر لازم در مرکز مبادلات ارز و طلا، ابلاغ فرمائید.

ضمناً مستدعی است مقرر فرمائید مطابق درخواست این انجمن به شماره ۹۹۴۸۱۴۰۳ ف مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ نسبت به تمدید نامه شماره ۱۳۵۸۱/ ۲۰۰ ص مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ با موضوع معافیت واردات شمش طلا از هرگونه مالیات اقدام گردد.
طی روزهای اخیر تولیدکنندگانی که برای تحویل شمش طلای وارداتی به مرکز مبادله ارز و طلا مراجعه کردند با عدم تحویل مواجه شده اند و دلیل آن عدم آمادگی مرکز مبادله اعلام شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین