شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:56:46 AM

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مافیای دارو ادعا نیست بلکه موثق است، گفت: به برخی از فعالان این صنعت که منکر مافیا بودند گفتم اگر شک دارید در آینه نگاهی بندازید تا ببینید.
مافیای دارو واقعی است/ تشکیل پرونده مافیای دارو در قوه قضاییه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: باندهایی در داخل و خارج از کشور برخلاف مصالح ملی در حوزه دارو فعال هستند و اقداماتی را انجام داده‌اند، به طوری که امروز حتی یک سریال تلویزیونی بر مبنای پرونده‌های موجود ساخته شده است.

وی گفت: این افراد در برخی موارد با ترویج واردات بی رویه و فشار بر مصرف کننده نهایی به دنبال منافع خود هستند و باید آن‌ها را از صنعت داروسازی جدا کرد.

برادران افزود: دستگاه‌های نظارتی پرونده‌هایی را به صورت شفاف در خصوص مافیای دارو ارائه کرده‌اند و نمی‌توان آن را انکار کرد، اصل نظارت به عهده سازمان غذا و دارو است و ما هم خواهان تشدید نظارت‌ها بودیم، البته همین تشدید نظارت‌ها هم منجر به اعتراض برخی از افراد در این صنعت شده است و با انکار موضوع تلاش دارند از نظارت‌ها بکاهند.

وی ادامه داد: مصادیقی که در خصوص مافیای دارو وجود دارد صرفاً ادعا نیست بلکه برای برخی از آن‌ها پرونده‌هایی در قوه قضائیه تشکیل شده است و موضوع موثق است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در سال‌های گذشته ردپای مافیای دارو را مشاهده کرده‌ایم و حتی به برخی از فعالان این صنعت که منکر مافیا بودند گفتم اگر شک دارید در آینه نگاهی بندازید تا ببینید.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گردهمایی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفته بود که نمی‌توانیم حرکات مافیایی را در حوزه دارو انکار کنیم و نبینیم، این اظهارات با واکنش‌های تندی از سوی برخی از فعالان صنعت داروسازی همراه شد و وجود مافیا در صنعت دارو را حرف بی ربط تعبیر کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین