يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:07:31 AM

سازمان ملی زمین و مسکن از مقابله فوری تعرض به یک هزار و ۴۸۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت این سازمان از ابتدای سال جاری تا آذرماه خبر داد.
مقابله فوری با تعرض به یک هزار و ۴۸۰ هکتار زمین دولتی

به گزارش بیرونیت به نقل از مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی طی ۹ ماه سال جاری، گفت: طی این مدت ۳ هزار و ۱۱۲ مورد تعرض به مساحت یک‌هزار و ۴۸۰ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد.

به گفته مالکی بیشترین میزان رفع فوری تعرض طی این مدت در استان فارس به مساحت ۲۹۹ هکتار بوده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با ۲۰۱ هکتار و استان سیستان و بلوچستان با ۱۶۲ هکتار رفع فوری تعرض در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضائی در ۹ ماه سال جاری توضیح داد: ۳۹۹ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده‌است. مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۶۴۰ هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیشترین میزان اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های فارس با ۱۱۲ هکتار، البرز با ۱۱۰ هکتار و اردبیل با ۸۵ هکتار اعلام‌کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آذرماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۶۵ هکتار بوده و طی این ماه، در استان‌های سمنان، شرق سمنان، قم، کرمانشاه و مازندران هیچ‌گونه تعرض به اراضی دولتی گزارش نشده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین