شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 3:50:31 PM

وزیرکار با اشاره به اینکه ۹۰درصد تعهد ایجاد اشتغال در سال جاری محقق شده است گفت:مطابق سامانه رصد تا به امروز بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.
تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغالزایی در سال جاری/ ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در ۹ ماه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مطابق آمار ارائه شده تعهد ایجاد اشتغال برای سال جاری یک میلیون و ۸۸هزار شغل است که مطابق آمار ارائه شده از سوی معاون اشتغال وزارت کار از بین ۹۳۷هزارشغل ثبت شده در سامانه رصد, حدود ۶۷۴هزارشغل به صورت دقیق صحت سنجی شده اند و از تعهدات امسال به صورت قطعی انجام شده است.

سید صولت مرتضوی, وزیرکار درباره جزئیات آمار اشتغالزایی می گوید: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد. با گذشت۹ ماه از سال ۱۴۰۲میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی می‌کند و تا امروز بیش از ۹۷۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲محقق شده است.

وزیر کار از صحت‌سنجی ۷۱درصدی ایجاد اشتغال براساس سامانه رصد اشتغال خبر داد و گفت: همه مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین در جذب تسهیلات تبصره ۱۸اهتمام ویژه‌ای انجام دهند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین