شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 3:33:21 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:76218
  • زمان انتشار:چهارشنبه 29 آذر 1402-11:37
  • کاربر:

سخنگوی فراجا گفت: مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است.
مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی اظهار کرد: برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از قبل واردات خودرو می‌دمند یا به واقع ناآگاه و بی‌اطلاعند و یا بی‌شک مغرضند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه‌ خدمات‌رسان امنیت‌ساز ضربه وارد کنند.

وی افزود: موضوع مجوز واردات خودروهای سواری بخشی از برنامه کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره‌های مختلف به منظور پیشبرد بهتر ماموریت‌ها انجام شده و می‌شود.

منتظرالمهدی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروی مورد استفاده در ماموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب ماموریت‌های شهری است اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با ماموریت‌های مرزی و عملیاتی، تعقیب و گریز، عبور از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی از خودروهای با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد.

سخنگوی پلیس تاکید کرد: لذا جهت تامین این قبیل خودروها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هیئت وزیران هستیم.

وی گفت: امروزه قاچاقچیان و تروریست‌ها و مجرمان از خودروهای پر قدرت و کاملا به‌روز دنیا استفاده‌ می‌کنند و قطعاً پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی‌شک همگان اذعان دارند که امکانات‌ و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال ناکارآمدی و زمین‌گیر شدن پلیس باشند!

منتظرالمهدی ادامه داد: در مصوبه مذبور شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولاً مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و ماموریتی دستگاه‌ها است نه فروش و انتفاع اقتصادی.
وی اضافه کرد: در راستای تامین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان‌های مختلف؛ فراجا ناگزیر به واردات خودروهایی با کیفیت، پرقدرت و به‌روز است، نه آنها را به کارکنان هدیه و هبه می‌کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین