شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 11:34:23 AM

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید روزانه نفت ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته و به مرز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت ایران با افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای به مرز ۳.۲ میلیون بشکه رسید

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت جهان، کل تولید نفت اوپک در یازدهمین ماه سال میلادی جاری را ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

مجموع تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

*ایران بیشترین افزایش تولید نفت در اوپک را ثبت کرد

بر اساس این گزارش تنها ۴ عضو اوپک از جمله ایران در نوامبر امسال تولید نفت خود را افزایش داده اند و ایران در این میان بیشترین افزایش تولید را داشته است.

تولید روزانه نفت خام ایران در نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه اکتبر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

تولید نفت عربستان نیز در نوامبر امسال ۱۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. ونزوئلا علی رغم رفع تحریم های آمریکا نتوانسته تولید نفت خود را بیش از ۲۰ هزار بشکه افزایش دهد. تولید نفت این کشور در نوامبر به ۸۰۰ هزار بشکه در روز بالغ شده است. کویت نیز تولید خود را در این ماه ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

تولید نفت کشورهای آنگولا، عراق، کنگو و نیجریه نیز در ماه نوامبر کاهش یافته و ۵ عضو دیگر اوپک تغییری در میزان تولیدشان نسبت به ماه قبل نداشته اند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین