شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:48:02 PM
وزارت اقتصاد اعلام کرد

طبق گزارش وزارت اقتصاد در خصوص عرضه اینترنتی دارو در کشور، پیش‌بینی شده که سهم بازار فروش اینترنتی دارو نسبت به کل بازار به دلیل اثرات مثبت دارورسانی برخط مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه بیماران، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ برابر شود.
سهم فروش اینترنتی دارو ۲.۵ برابر می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، در گزارش «بررسی وضعیت عرضه اینترنتی دارو در ایران و مرور تجربیات بین‌المللی» که از سوی معاونت سیاست‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده، اهمیت عرضه اینترنتی دارو و وضعیت آن در جهان مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس آن، تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۷ کشور در دنیا فروش اینترنتی دارو را مجاز قلمداد کرده‌اند.

همچنین در این گزارش پیش‌بینی شده است که سهم بازار فروش اینترنتی دارو نسبت به کل بازار به دلیل اثرات مثبت دارورسانی برخط مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه بیماران، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ برابر شود.

در حال حاضر طبق «دستورالعمل فروش اینترنتی اقلام غیردارویی در داروخانه‌های کشور» که از سوی سازمان غذا و دارو تدوین شده است، عرضه اینترنتی دارو در ایران ممنوع بوده و صرفا عرضه اقلام غیردارویی همچون مکمل‌ها، داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی مجاز است.

در ادامه این گزارش نیز تاکید شده است که عرضه اینترنتی دارو به جانبازان و بیماران خاص در یکسال گذشته با مجوز سازمان غذا و دارو انجام شده است که این امر گام مثبتی در جهت افزایش رفاه بیماران خاص قلمداد می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین