شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:43:59 PM
رییس کل بیمه مرکزی:

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نواقص قانون تاسیس بیمه مرکزی باید جبران شود، گفت: باید از نگاه منفعلانه در صنعت بیمه فاصله بگیریم و به دلیل خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهیم، باید نگاه مطالبه‌گرانه‌ای داشته باشیم.
نواقص قانون تاسیس بیمه مرکزی باید جبران شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، علی استادهاشمی در سی‌امین همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: صنعت بیمه با رویکرد نوآوری باز از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف این صنعت استفاده می‌کند. واقعیت این است که ما باید از نگاه منفعلانه در صنعت بیمه فاصله بگیریم و به دلیل خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهیم باید نگاه مطالبه‌گرانه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در سختی‌ها در کنار مردم هستیم تا در هنگام درد و ناراحتی، شادی را به همراه بیاوریم. اگر بخواهیم به هدف نهایی و غایی خود به صنعت بیمه نزدیک شویم باید بدانیم که میزان رضایتمندی مردم از خدمات صنعت بیمه تا چه میزان است. ما به فرهنگ‌سازی بیمه‌ای نیاز داریم و در این جهت باید اقداماتی را آغاز کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نواقص قانون تاسیس بیمه مرکزی باید جبران شود، افزود: باید فضایی قانونی برای توسعه فناوری‌های جدید ایجاد شود. خوشبختانه توانستیم همزمان با روز و هفته بیمه با حضور در مدارس کل کشور فرهنگ‌سازی خوبی برای دانش‌آموزان صورت دهیم. همچنین همایش‌های استانی به‌صورت مرتب برگزار شده است و در این جلسات که بسیار کاربردی بوده، دستاورد بسیار ارزشمندی ایجاد شد.

استادهاشمی گفت: روز همایش را به دو روز افزایش دادیم تا با مشارکت کامل مدیران عامل شرکت‌ها این دو روز همایش به سمت علمی و فنی بیشتر برگزار شود و خوشحال هستیم که استقبال بسیار خوبی از این همایش دو روزه شد. امیدوار هستیم تعاملات خود را با کمیسیون‌های مختلف مجلس ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در مسیر مدیریتی تعاملات بسیار خوبی را با مجلس و دولت و وزارتخانه‌های مربوطه داشته‌ایم، ادامه داد: فعالیت‌های بیمه را به‌صورت شفاف و روشن‌تر اعلام کردیم تا از این ظرفیت مهم بیشتر استفاده کنیم. همچنین رویکرد نوآوری باز را شروع کردیم و تعاملات خود را با مدیران عامل شرکت‌ها با ظرفیت‌های موجود در صنعت ادامه دادیم، آیین‌نامه‌های ناگهانی را مدیریت کردیم و در حال حاضر  آیین نامه‌ها به‌گونه‌ای تدوین شده است که ذی‌نفعان ما بتوانند نظر بدهند.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: با رویکردی باز، آیین‌نامه‌های خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم و نظرات را جمع‌آوری می‌کنیم و دوباره تدوین آیین‌نامه صورت می‌پذیرد، بحث فناوری اطلاعات را در صنعت بیمه ارتقا دادیم و از هوش مصنوعی در این صنعت استفاده کردیم. همچنین تعامل بسیار خوبی با دولت در خصوص بودجه صورت گرفته و به‌شدت تلاش شده است موارد و مشکلات صنعت بیمه را مرتفع کنیم و موارد لازم را در بودجه داشتم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین