شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:48:04 PM

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بهترین نقاط برای سرمایه گذاری و در واقع بهشت سرمایه گذاری هستند.
سرعت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد دو برابر شده است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه این مناطق پنج خصوصیت را یکجا دارند اضافه کرد: هزینه تولید پایین، وجود زیرساخت‌های نسبتاً خوب، دسترسی به بازارهای جهانی، بهتر بودن شاخص سهولت کسب و کار و در نهایت معافیت مالیاتی و گمرکی مزیت‌هایی است که مناطق آزاد دارند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه رویکرد معرفی این مناطق در داخل کشور و خارج را در دستور کار قرار داده‌ایم بیان داشت: از ابتدای سال جاری روند اطلاع رسانی و تشریح فرصت‌ها را شروع کردیم و خوشبختانه امسال شاهد هستیم که در ۶ ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد اتفاق افتاده است.

بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند در ماکو

وی ادامه داد: امروز کار افتتاح این پروژه ۲۰ ماه پیش شروع شده و به گفته سرمایه گذار، این پروژه بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشوراست.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: در فاز اول این پروژه ۱۵۰ هزار کشت و ۴۰ هزار اصله نهال پسته اصلاح شده به صورت سیستم‌های هوشمند آبیاری و کود دهی کاشته شد. قبلاً در این بیابان هیچ کشت و درختی وجود نداشت و امروز سرمایه گذاری به بار شسته و فاز دوم آن به زودی به مرحله بهره برداری می‌رسد.

پروژه‌های سرمایه گذاری یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسند

وی با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری یکی پس از دیگری مرتب در حال بهره‌برداری هستند افزود: با اینکه مناطق آزاد، مناطقی تجاری و صنعتی هستند ولی ظرفیت‌های کشاورزی خوبی در این مناطق نهفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: لذا شرکت‌های دانش بنیان با طرح‌های ارزش افزوده بالا که رتبه‌های منطقه‌ای و جهانی دارند در این مناطق فعالیت خود را آغاز کردند.

عبدالملکی با بیان اینکه بخش کشاورزی موفق و مدرن را در مناطق آزاد به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی به دنیا معرفی می‌کنیم اضافه کرد: نوآوری جدید و ارزش افزوده فوق‌العاده در کشاورزی هم برای سرزمین اصلی الگوسازی اقتصادی خوبی است و هم در سطح جهانی توانمندی‌های جمهوری اسلامی را به صورت ویژه‌تر معرفی می‌کند.

یکی از بزرگترین باغ گردوهای جهان در ماکو

وی خاطرنشان ساخت: پروژه‌های دیگر در ماکو اجرا می‌شود. از جمله یکی بزرگترین باغ‌های گردوی جهان در دشت زیدون این منطقه در حال احداث است. پروسه برای احداث این باغات علمی، پیچیده و سرمایه بر است و بزودی شاهد تحولی در حوزه کشاورزی مناطق آزاد خواهیم بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین