شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:53:27 PM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:75605
  • زمان انتشار:چهارشنبه 1 آذر 1402-11:55
  • کاربر:
/لایحه بودجه ۱۴۰۳/

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی ربط موظف است مابه التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه‌ها و شرکتهای پتروشیمی و فراورده‌های نفتی خریداری شده از آن‌ها را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ال سی ریالی و ارزی دریافت و به حساب تعیین شده نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.، آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارت نفت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت اقتصاد تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
خوراک نفت خام و میعانات گازی تعیین تکلیف شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ طلب شرکت‌های پالایش نفت در فرایند فروش خوراک به آنها و خرید فرآورده‌های نفتی از آنها، از طریق اعتبارات اسنادی دریافتی این بند و نیز اجازه فروش فرآورده‌های نفتی اصلی به آنها با تأیید هیأت وزیران مجاز است و مشمول تأمین منابع تبصره (۱۲) نمی‌شود.

ب - دوره بازپرداخت مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانکهای تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت ملی نفت ایران بابت تأمین مالی طرح‌های بالادستی نفت و گاز به مدت یک سال با رعایت موازین شرعی و قوانین و مقررات، افزایش می‌یابد.

پ - وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط نسبت به اخذ دو و نیم درصد ارزش فروش هر تن اتیلن تولیدی حاصل از خوراک اتان و واریز به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۲۷ این قانون نزد خزانه داری کل کشور اقدام کند. ۸۰ درصد وجوه مذکور از محل ردیف ذی ربط مندرج ذیل سرفصل ۵۳۰۰۰۰ این قانون صرفاً برای تکمیل خط انتقال اتیلن غرب هزینه می‌گردد، رعایت ملاحظات سند ملی آمایش سرزمین مصوب سال ۱۳۹۹ الزامی است.

ت- به شرکت دولتی ذیربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود فراورده های نفتی تولیدی پالایشگاه آبادان مازاد نسبت به برنامه مصوب تولید معادل ۳۷۰ هزار بشکه در روز دریافت از خوراک را تا سقف ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ یورو به فروش رسانده و پس واریز به حساب شرکت نزد خزانه داری کل کشور و وجوه حاصل را صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند همچنین در صورت افزایش خوراک دریافتی پالایشگاه آبادان به بیش از ۴۳۰ هزار بشکه در روز فروش فرآورده های نفتی تولیدی تا سقف مبلغ ۴۷۰،۰۰۰،۰۰۰ یورو صرفاً برای تأمین منابع مالی اجرای مرحله دوم طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه از این محل مجاز است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین