يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:45:44 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:75450
  • زمان انتشار:چهارشنبه 24 آبان 1402-23:2
  • کاربر:
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در بازدید از غرفه گروه سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو عنوان کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تاکید کرد که خودروهای برقی به دلیل سازگاری با محیط زیست، در اولویت حمایت این وزارتخانه است.
خودرو برقی به دلیل سازگاری با محیط زیست در اولویت حمایت است/ ارز خودروهای برقی بدون محدودیت تامین می‌شود

به گزارش اقتصادنامه، گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در حوزه خودروهای برقی به صورت جدی ورود کرده است و با همکاری شرکای تجاری خود، خودروهای برقی را عرضه کرده است که از خودروهای به روز،‌ برتر و باکیفیت بازار خودروی جهان است و البته در کنار این امر خودروهای تولید داخل که توسط مهندسان داخلی برقی شده‌اند،‌در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در بازدید از غرفه گروه سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو،در جریان برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا برای عرضه (با همکاری شرکای خارجی) و تولید داخل،‌ خودروهای برقی قرار گرفت و تاکید کرد: خودروی برقی از آنجا که سازگار با محیط زیست است و همچنین مشکل سوخت را حل می‌کند، در اولویت حمایت است، لذا هم خودروسازی که در مسیر برقی‌شدن است و هم مصرف کننده‌ای که سفارش خودروی برقی دارد، در اولویت تأمین ارز است. بر این اساس آمادگی داریم مشکل ارزی این حوزه را بدون محدودیت برای تأمین خودروی برقی رفع کنیم.

او افزود: وزارت صمت با تمام ظرفیت‌ خود خودروسازان را تشویق به تولید خودروهای برقی می‌کند؛‌ امیدواریم خودروسازان با سرعت بیشتری به طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل کشور کمک کنند.در حال حاضر هر خودروساز داخلی حداقل یک خودرو برقی را در دست ساخت دارد.

در این نمایشگاه گروه خودروسازی سایپا خودروی برقی آریا (در قالب نمایش تصویری و معرفی تغییرات قوای محرکه و داشبورد)، خودروی هیبرید R۹، SL ۰۳(EV-R) (برند لوکس دیپال زیرمجموعه شرکت چانگان)، E-STAR و EADOO (دو محصول شرکت چانگان)، خودروSINOGOLD و نمونه تحقیقاتی اطلس برقی را در معرض دید عموم قرار داده است. همچنین در نمایشگاه یاد شده ضمن نمایش خودروهای سهند، شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه‌سوز، کوییکGX و اطلس، مردم می‌توانند خودروهای وارداتی غیربرقی که شامل ۵DL و انواع چانگان‌های ۱۵CS، ۵۵CS و ۳۵CS پلاس است را از نزدیک ببینند.

گفتنی است محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از سوی خبرنگاران رسانه‌های تخصصی و عمومی، مورد استقبال قرار گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین