يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:21:59 AM
دبیر شورای عالی مناطق آزاد خبر داد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از راه‌اندازی اورژانس کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و اعلام کرد: یک بانک آف شور دیگر در کیش در حال افتتاح است و موافقت اصولی آن نیز توسط بانک مرکزی صادر شده و فقط به دنبال رسیدن به ترکیب هیات مدیره این بانک هستیم.
راه‌اندازی اورژانس کسب و کار مناطق آزاد/ دومین بانک آف‌شور فعال می شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، حجت الله عبدالملکی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار اظهار کرد: با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آن‌ها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاون حقوقی و امور مجلس راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: البته بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته بر مبنای استاندارهای بین‌المللی، تسهیل فضای کسب و کار در مناطق آزاد بهتر از سرزمین اصلی و بسیاری از کشورهاست و به زودی گزارشی از آن را منتشر خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: شماره پنج رقمی اورژانس کسب و کار ۰۲۱۷۹۹۳۶ است و همه می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد طی یکسال گذشته تایید شده و باید منتج به قرارداد شود. آمار جذب سرمایه در هفت ماهه امسال را به زودی اعلام خواهیم کرد.

عبدالملکی اظهار کرد: درباره ساخت پل خلیج فارس اختلاف نظری با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری وجود داشت که این مسئله نیز در دست پیگیری بوده و رییس جمهور نیست دستورات لازم را صادر کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: درباره تغییر ساختار دبیرخانه باید گفت که انتقال دبیرخانه ذیل مجموعه وزارت اقتصاد خللی ایجاد نخواهد کرد. البته اگر دبیرخانه ذیل نهاد ریاست جمهوری باشد مسلما بهتر بوده و فعالیت‌ها با سرعت بیشتری قابلیت پیگیری دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه بر اورژانس کسب و کار نظارت می‌کنید و آیا گزارشی از عملکرد این مجموعه در اختیار رسانه‌ها قرار می دهید؟ گفت: بخشی از مسائل در مناطق یک نوع ارزیابی به شمار می‌رود و در امتیاز بندی و رتبه بندی تاثیرگذار است. حتما گزارش عملکرد اورژانس کسب و کار را به صورت دوره‌ای در اختیار رسانه‌ها و مسئولان قرار خواهیم داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین درباره بانک آف‌شور در مناطق آزاد گفت: البته یک بانک آف شور در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کردیم اما باید زمینه و بستر برای توسعه آن و راه اندازی بیمه آف شور نیز فراهم شود.

عبدالملکی با بیان اینکه این بانک با سرمایه مورد نظر بانک مرکزی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: یک بانک آف شور دیگر در کیش در حال افتتاح است و موافقت اصولی آن نیز توسط بانک مرکزی صادر شده و فقط به دنبال رسیدن به ترکیب هیات مدیره این بانک هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین