شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:20:08 PM

عملکرد یک سال گذشته بانک دی از آن حکایت دارد که شاخص های عملیاتی این بانک به میزان قابل توجهی تقویت شده است.
رشد چشمگیر شاخص‌های کلیدی بانکداری در بانک دی

 

به گزارش اقتصادنامه، بانک دی پایبندی به قوانین و مقررات ابلاغی بانک مرکزی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است؛ از این رو حداکثر نرخ سود تسهیلات اعطایی در این بانک 23 درصد در نظر گرفته شده است.

آنطور که صورت‌های مالی بانک دی نشان می‌دهد، این بانک در سال 1401 بیش از 33 هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرداخت تسهیلات عقود اسلامی کسب کرده است که نسبت به دوره مالی سال 1400 معادل 16 درصد بیشتر بوده است.

یکی از مهم‌ترین رشدها در شاخص‌های عملکردی این بانک را می‌تواند در حوزه درآمدهای عملیاتی مشاهده کرد. مبلغ درآمدهای عملیاتی این بانک در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 474 درصد بیشتر بوده و به رقمی بیش از 13 هزار میلیارد ریال رسیده است. درآمدهای غیرعملیاتی بانک نیز با رشد 111 درصدی ناشی از فروش املاک تملیکی، جهشی چشمگیر طی سال‌های اخیر را نشان می‌دهد که منجر به شناسایی سود نیز شده است.

بانک دی با کاهش 45 درصدی هزینه‌های عملیاتی شامل هزینه کارمزد، هزینه‌های اداری و عمومی و نیز هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول در سال گذشته، نشان داده است که با برنامه‌ای دقیق در حال حرکت به سمت بهبود شرایط خود است. تعیین تکلیف 51 هزار میلیارد ریال از تسهیلات شرکت‌های گروه در شش ماه ابتدای سال 1401، کاهش خیره مطالبات مشکوک‌الوصول و شناسایی بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال درآمد از برگشت مطالبات، افزایش 51 درصدی تعهدات بانک نسبت به سال 1400، کاهش مطالبات غیرجاری بانک و افزایش قابل توجه درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری به میزان 275 را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای کلیدی این بانک در سال گذشته دانست.

گفتنی است مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال 1401، روز چهارشنبه دهم آبان ماه 1402 برگزار می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین