شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 6:50:35 PM

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰درصد بیش‌برآورد داشت و با ابزارهایی که در اختیار داریم از جمله ابزار تخصیص به‌دنبال رفع ناترازی هستیم.
منظور: ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰درصد است/ برای رفع ناترازی استقراض نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ناترازی در رقم بودجه سال جاری اظهار داشت: در پیش‌بینی در قانون بودجه و کمیسیون‌های مجلس در سال گذشته، قیمت نفت ۸۵ دلار فرض شده است که در خیلی از ماه‌های سال این رقم اتفاق نمی‌افتد و میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل تحقق درنظر گرفته شده است لذا در بخش فروش نفت عدم تحقق داشتیم.
وی افزود: البته وزارت نفت همه امکانات صادراتی را درنظر گرفته است اما پیش‌بینی در درآمدهای نفتی موجب ناترازی در بودجه شد و ناترازی در بخش درآمدهای نفتی ۴۰ درصد بیش‌برآوردی داشت.

منظور با اعلام اینکه "با ابزارهایی که در اختیار داریم از جمله ابزار تخصیص به‌دنبال رفع ناترازی هستیم"، درباره استفاده از روش استقراض تصریح کرد: استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها نخواهیم داشت ولی با اختیارات قانونی می‌توانیم از سپرده‌های قانونی دولت استفاده کنیم که بعد از دو ماه این سپرده‌ها باید مجدداً پرداخت و جایگزین شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام قیمت خرید تضمینی گندم عنوان کرد: این تکلیف برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و مذاکرات تعیین قیمت در جلسات متعددی انجام شده اما جمع‌بندی و ابلاغ آن برعهده وزیر جهاد کشاورزی است که انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره زمان تقدیم لایجه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس، بیان کرد: ابتدا باید منتظر بمانیم تا رسیدگی مجلس به لایحه برنامه هفتم توسعه به پایان برسد و تکالیف ما روشن شود. سال آینده اولین سال برنامه هفتم است و نمی‌توانیم بودجه را بدون توجه به تکالیف برنامه هفتم تنظیم کنیم. هرچند که بخشی از لایحه بودجه مطابق با آنچه از قانون برنامه هفتم توسعه تاکنون تصویب شده، آماده کرده‌ایم اما به محض پایان بررسی برنامه هفتم، لایحه بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین