شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 11:32:08 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:74721
  • زمان انتشار:يکشنبه 2 مهر 1402-17:17
  • کاربر:.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به محدودیت‌های برق در نیمه نخست سال و محدودیت‌های گاز در زمستان، نیازمند اخذ تصمیم‌های هوشمندانه و بهنگام متناسب با نیاز شرکت هستیم تا علاوه بر گذر از این وضعیت، همچنان سرآمد رشد تولید در صنعت فولاد کشور باشیم.
تاکید مدیرعامل فولاد هرمزگان بر تحقق رشد تولید

به گزارش اقتصادنامه از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، جلسه کمیته مدیریت فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل، معاونان و تعدادی از مدیران به منظور بررسی عملکرد سال جاری و استراتژی‌های نیمه دوم سال برگزار شد.

در این جلسه عطاالله معروفخانی با اشاره به عملکرد قابل قبول فولاد هرمزگان طی 6 ماه نخست در حوزه تولید، بیان کرد: سال 1402 در حوزه تولید به دلیل مشکلات عدیده در تامین انرژی سال دشواری است. از این رو باید به سرعت برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

وی با اشاره به رشد تولید با وجود محدودیت‌های انرژی، افزود: در تولید تختال رشد 7.5 درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد 29 درصدی ثبت کردیم اما ادامه این رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در همه حوزه‌ها به ویژه خرید و بهره‌برداری هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان رصد دائمی بازار در حوزه تامین مواد اولیه را یکی از راهکارهای کاهش بهای تمام شده و افزایش سودآوری دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت تامین مواد اولیه فولاد هرمزگان مطلوب است اما با توجه به برخی مشکلات زیرساختی و نوسانات بازار، اقداماتی همچون پیش‌خرید مواد اولیه و پیش‌بینی نوسانات قیمت مواد اولیه می‌تواند گرهگشای تصمیم‌های آتی ما باشد.

معروفخانی با بیان اینکه در شرایط رکورد بازار داخلی و صادراتی هم در فروش داخلی و هم در فروش صادراتی رشد داشتیم، عنوان کرد: در بازار داخلی کمبود برق به زنجیره صنعت فولاد صدمه زده شاهد کاهش تقاضا هستیم که بخش فروش ما در این حوزه با رشد حجم فروش موفق عمل کرده است. در بازار صادراتی نیز دامپینگ روسیه و چین و به تبع آن کاهش قیمت اتفاق افتاده که خوشبختانه صادرات فولاد هرمزگان کاهش نداشته و این نشان می‌دهد توانستیم علاوه بر حفظ بازارهای موجود، بازارهای جدیدی را بیابیم. البته با افزایش رقبای داخلی و خارجی باید به جهت حفظ رقابت‌پذیری، به دنبال تولید محصولات خاص و دارای ارزش افزوده باشیم. این موضوع علاوه بر رشد تقاضا برای محصولات فولاد هرمزگان به رشد سودآوری نیز کمک خواهد کرد.

وی برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تولید گریدهای مختلف را نیاز شرکت دانست و تاکید کرد: فولاد هرمزگان توانایی تولید انواع گریدهای تختال را دارد و باید در شرایط رکورد، با تولید محصولات خاص بازار را در اختیار بگیرد. با اجرای پروژه لنس سایدوال در روزهای آتی و نیز افزایش ظرفیت توانایی تولید فولاد هرمزگان برای گریدهای خاص افزایش می‌یابد. بنابراین حوزه بهره‌برداری باید بیش از سایر واحدها نسبت به تولید گریدهای خاص توجه کند. همچنین فولاد هرمزگان نمی‌تواند نسبت به افزایش تولید بی‌توجه باشد و باید به ثبت رکوردهای بالاتر بیندیشد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم با درایت و اخذ تصمیم‌های هوشمندانه از سوی همه معاونان و مدیران برخلاف روند صنعت، سال خوبی را پشت سر بگذاریم و پایان سال شاهد عملکرد قابل دفاع باشیم و همچنان شاگرد اولی خود را در گروه فولاد مبارکه حفظ کنیم.

در جلسه کمیته مدیریت، هر یک از معاونان و مدیران شرکت، چالش‌های حوزه خود و راهکارهای آن را مطرح کردند تا با همفکری و هم‌اندیشی و برگزاری جلسات آتی مشترک، بهترین تصمیم اخذ شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین