شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 2:20:34 PM

وزیر اقتصاد درباره واردات خودرو به کشور گفت: اجرای کُند آیین‌نامه واردات خودرو در شش ماه اول امسال چند دلیل داشت؛ یک بخش این بود که اولویت‌های تخصیص و سرمایه‌گذاری پیش‌تر از آن مطرح شده بود و بعد از آن، تخصیص ارز به واردات خودرو انجام می‌گرفت.
خاندوزی: واردات خودرو تسریع می‌شود/ موافق عرضه سیمان و فولاد در بورس هستم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، «سیداحسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، درباره دلایل عدم اجرای مناسب قانون واردات خودرو گفت: اجرای کُند آیین‌نامه واردات خودرو در شش ماه اول امسال چند دلیل داشت؛ یک بخش این بود که اولویت‌های تخصیص و سرمایه‌گذاری پیش‌تر از آن مطرح شده بود و بعد از آن، تخصیص ارز به واردات خودرو انجام می‌گرفت.

وی افزود: البته ابلاغ این آیین‌نامه نیز زمان‌بر شده بود و پیش‌بینی می‌کنیم این مسئله در شش ماه دوم سال سریع‌تر و بیشتر انجام بگیرد.

وزیر اقتصاد همچنین در خصوص پیشنهاد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت با ادامه وضعیت فعلی در خصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موافق هستند و اگر نیاز به اصلاحاتی هست، در داخل همین چارچوب انجام شود.

خاندوزی همچنین در تشریح ابعاد سفر اخیر خود به مصر نیز بیان کرد: روزهای گذشته نشست بانک توسعه زیرساخت آسیایی در کشور مصر برگزار شد. ایران علی‌رغم مؤسس بودن در این بانک و سهامدار بودن، به دلیل کارشکنی برخی کشورهای ثالث نتوانسته بود از منافع خود استفاده کند. مذاکرات خوبی با رئیس این بانک داشتیم تا عقب‌افتادگی‌های کشور برای تأمین مالی پروژه‌ها جبران شود.

وی ادامه داد: معاون این بانک در ماه‌های آینده به ایران خواهد آمد و تأمین مالی حداقل ۳ پروژه را با این بانک به توافق خواهیم رسید. در حاشیه این نشست که بیش از ۱۰۰ کشور در آن عضویت داشتند، دیدگاه‌های اقتصادی کشور را بیان کردیم و با مقامات اندونزی، عراق و هند دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: همچنین بعد از سال‌ها وزرای اقتصاد ایران و مصر دیدار داشتند و استقلال گرمی از سوی طرف مصری انجام شد. پیشنهادات ما برای احیای روابط اقتصادی دو کشور مورد موافقت قرار گرفت و کمیته مشترکی در این زمینه تشکیل شد.

خاندوزی گفت: ما یک بانک مشترک بین ایران و مصر داشتیم و به جهت برخی کوتاهی‌ها نتوانستیم از ظرفیت این بانک استفاده کنیم و بنا شد هیأت مدیره طرف ایرانی معرفی شوند و از ظرفیت سهامداری‌مان در این بانک استفاده کنیم. همچنین ۳۷ میلیون یورو انباشته سود ایران در این بانک مانده بود که به عنوان افزایش سرمایه ایران در این بانک تأیید شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین