شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:43:12 PM

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای، ابهامات مطرح شده درخصوص فرایند اخذ شناسه کالا و خدمت در سامانه مؤدیان را اعلام کرد. 
اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درخصوص ابهامات مربوط به دریافت شناسه کالا و خدمت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

۱-در صورت عدم اخذ شناسه کالا/خدمت، تولیدکنندگان/واردکنندگان کالا می‌بایست از طریق سامانه جامع تجارت به نشانیntsw.ir و همچنین ارائه‌دهندگان خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به نشانی portal.gs۱-ir.org نسبت به اخذ شناسه کالا/خدمت اقدام نمایند. شایان ذکر است مسئولیت تخصیص شناسه کالا/خدمت عمومی و اختصاصی با وزارت صمت می‌باشد.
۲-در صورت عدم اخذ شناسه اختصاصی کالا/خدمت در راستای تسهیل کار مؤدیان، در حال حاضر برای صدور صورتحساب استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمت توسط مؤدیان بلامانع می‏باشد.
۳-با عنایت به اینکه پس از فرآیند نرخ‌‌گذاری مالیات بر ارزش افزوده، امکان مشاهده شناسه مذکور در سامانه stuffid.tax.gov.ir میسر می‌گردد، در صورت عدم مشاهده اطلاعات شناسه ‌اختصاصی اخذ شده توسط مؤدیان در سامانه فوق‌الذکر، در راستای تسهیل کار مؤدیان در حال حاضر برای صدور صورتحساب استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمت توسط مؤدیان بلامانع می‏باشد. لازم به ذکر است شناسه خدمت/کالا پس از نرخ‌گذاری، در سامانه مذکور بارگذاری می‌شود.
۴-ادارات امور مالیاتی با عنایت به مراتب مارالذکر، می‌بایست با اطلاع‌رسانی کامل به مؤدیان نسبت به عدم ارسال هرگونه مکاتبات در این خصوص اهتمام ورزند.
۵-با توجه به این که ابهامات فوق‌الذکر رفع گردیده است ادارات امور مالیاتی می‌بایست مؤدیان محترم را راهنمایی نمایند که جهت حل مشکلات فوق نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.
خاطر نشان می‌سازد تمامی اسناد در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، گزینه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط و گزینه سؤالات متداول، قابل بهره‌برداری می‌باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین