شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:21:08 PM
رهاورد نشست همدلانه سینماگران با رئیس کل سازمان امور مالیاتی؛

رئیس سازمان سینمایی کشور با مثبت ارزیابی کردن نشست جمعی از سینماگران با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ساده سازی تکالیف مالیاتی، تجمیع پرونده ها در یک اداره کل و تشکیل کارگروه مشترک سینما و مالیات را سه دستاورد این نشست همدلانه دانست.
ساده سازی تکالیف مالیاتی، تجمیع پرونده ها و تشکیل کارگروه مشترک

به گزاش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با جمعی از سینماگران ضمن شنیدن صحبت ها و مطالبات آنها، با تشریح نقش مالیات در توسعه زیرساخت های اقتصادی کشور و بیان موارد هزینه کرد عوارض مالیات بر ارزش افزوده از جمله به شهرداری ها، نظام سلامت و توسعه ورزش همگانی، گفت: از پیگیری جهت تصویب قانون و تخصیص بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه زیرساخت های فرهنگی کشور استقبال می کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از عملیاتی شدن سه اقدام مهم در راستای همکاری با سینماگران خبر داد و گفت: در اولین اقدام، برای تسهیل انجام تکالیف سینماگران، پرونده آنها را در یک اداره کل تجمیع کردیم و دیگر اینکه کارگروهی جهت پیگیری مطالبات و بررسی فنی و تخصصی مالیات آنها بین سازمان امور مالیاتی و سازمان سینمایی تشکیل شد و سومین اقدام مهمی که در دست انجام هست، آمادگی نظام مالیاتی برای آموزش تکالیف مالیاتی سینماگران به این مودیان می باشد.

سبحانیان، نظام مالیاتی را شریک مودیان مالیاتی دانست و بیان داشت: ما خود را مقابل کسب و کار‌ها نمی‌دانیم بلکه در کنارشان هستیم، زیرا طبق قانون در سود آنها سهیم هستیم و طبیعتا هر چه قدر فعالین اقتصادی و مودیان ما درآمد و سود بیشتری داشته باشند مالیات بیشتری پرداخت خواهند کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی یکی از چالش‌های مهم اقتصاد کشور را حوزه معافیت های مالیاتی دانست و گفت: برخی از معافیت‌ها صرفا با رایزنی‌ها در قوانین مالیاتی درج شده است و دولت در لایحه برنامه هفتم پیشنهاد حذف این معافیت ها و عادلانه تر شدن مالیات ستانی در کشور را داده است.

سبحانیان با یادآوری اینکه شاید بسیاری از کسب و کارها اعتقاد دارند که به دلایلی که ذکر می کنند نباید مالیات پرداخت کنند، گفت: حوزه‌های مختلفی، چون تعلیم و تربیت، شرکت های دانش بنیان، بخش گردشگری، مطبوعات و نشر، بهداشت و درمان و امنیت غذایی، بخش کشاورزی و دامداری، ورزش و حتی بخش صنعت در جلساتی که با ما می‌گذارند خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند و بعضا اعتقاد دارند از ان قشر نباید مالیات اخذ شود یا اینکه مالیات کمتری باید بپردازند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی صلاحیتی برای قانونگذاری و اینکه ببینیم چه کسی باید مالیات بدهد و چه کسی نباید بدهد، ندارد. این موضوع در حوزه سیاستی و قانونگذاری و وظیفه مجلس شورای اسلامی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی آموزش قوانین و دستورالعمل های مالیاتی به مودیان را یکی از رویکردهای سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل تکلیف آنها دانست و تصریح کرد: ما باید تکالیف را برای اقشار مختلف به ویژه هنرمندان ساده سازی و تسهیل کنیم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور هم با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های فرهنگی کشور در برخی شهرها دچار مشکل هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۲۰۰ سالن سینما در سراسر کشور به تعداد موجود اضافه کنیم، که پیگیری جهت تخصیص بخشی از درآمدهای مالیاتی به این امر در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی، ساده سازی تکالیف مالیاتی، تجمیع پرونده ها در یک اداره کل و تشکیل کارگروه مشترک سینما و مالیات را سه دستاورد مهم این نشست دانست و گفت: در جلسات کارشناسی کارگروه، به دنبال رسیدن به زبان مشترک و ایجاد راهکارهای تخصصی و عملیاتی جهت تسهیل فرآیند مالیات ستانی از یک طرف و ایجاد رضایت بین سینماگران از سوی دیگر هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین