شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 11:14:57 AM

براساس رای هیئت مقررات زدایی، کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو برای عرضه دارو نخواهند داشت.
حذف سازمان غذا و دارو از صدور مجوز داروخانه برای سکوهای اینترنتی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، براساس بند «ج» مصوبات هفته گذشته هیئت مقررات‌زدایی مقرر شده است که سکوهای عرضه دارو که دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و یا سایر مراجع صدور مجوز کسب و کارهای اینترنتی باشند، دیگر برای عرضه دارو نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو نباشند.
تکلیف سازمان غذا و دارو برای نظارت بر همکاری داروخانه ها با پلتفرمها

متن این بخش از مصوبات هیئت مقررات زدایی شامل سه بند می‌شود:

۱.کلیه سکوهای پلتفرمهای دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و یا سایر مراجع صدور مجوز کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند در حوزه عرضه دارو از داروخانه‌های دارای مجوز معتبر و تحت نظارت سازمان غذا و دارو به مصرف کننده نهایی فعالیت کنند و نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.

۲. سازمان غذا و دارو مکلف است دستورالعمل نظارت بر فرایند فعالیت و همکاری داروخانه ها با پلتفرمها برای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند.

۳. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش برخط دارو توسط شرکتهای توزیع کننده به داروخانه ها و نیز دستورالعمل به کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع کننده را طی چهار ماه ابلاغ نماید.

حذف یک امضای طلایی سازمان غذا و دارو در حوزه صدور مجوز

لازم به ذکر است، یکی از مشکلات پلتفرم‌های اقتصادی دیجیتال که چندی پیش در جلسه وزیر اقتصاد با کسب و کارهای برتر این حوزه که در زمینه سلامت و عرضه دارو فعالیت داشتند این مسئله بود که سازمان غذا و دارو شرایط در مسیر ارائه مجوز ارائه خدمات به این کسب و کارها سنگ اندازی می‌کند.

این مسئله سبب شده بود تا فعالیت‌های کسب و کارهای حوزه سلامت در ارائه خدمات فروش دارو به مصرف‌کنندگان عملا به عنوان یک فعالیت غیرقانونی در نظر گرفته شود که می‌توانست تبعاتی برای سکوها به دنبال داشته باشد. به این ترتیب می‌توان گفت که با این مصوبه هیئت مقررات زدایی یکی از امضا‌های طلایی سازمان غذا و دارو حذف شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین