يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 1:25:39 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:72064
  • زمان انتشار:يکشنبه 12 شهريور 1402-13:49
  • کاربر:

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان این که ۱۷ میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد گفت: سالانه باید ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود.
وجود ۱۷ میلیون خودرو فرسوده در کشور/ هر سال باید ۵۰۰ هزار خودرو از رده خارج شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سمیه رفیعی با اشاره به وضعیت خودر‌های فرسوده در کشور گفت: بر اساس آمار‌ها از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه کشور حدود ۱۷ میلیون معادل ۴۵ درصد فرسوده است. همچنین از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در حال حرکت، ۱۱ میلیون آن فرسوده بود و در حوزه ناوگان عمومی کشور نیز ۸۰ درصد خودرو‌ها فرسوده هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: همه این آمار‌ها در کنار آلایندگی بالا و مصرف سوخت وحشتناک خودرو‌های فرسوده و تلفات تصادفات رانندگی که ناشی از تردد خودرو‌های فرسوده است حکایت از ضرورت ورود جدی به جایگزینی خودرو‌های فرسوده است.

رفیعی با اشاره به قوانین «هوای پاک» و «ساماندهی صنعت خودرو» بیان کرد: قانون‌گذار تدابیر مناسبی برای از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده دیده است که لازم است متولیان در این خصوص با اجرای دقیق قانون مشکلات این حوزه را رفع کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص اسقاط خودرو‌های فرسوده تاکید کرد: باید خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی اسقاط شوند که امکان تردد داشته باشند وگرنه اسقاط خودرو‌های متروکه قطعا نمی‌تواند اهداف قانون هوای پاک را محقق کند که در زمینه انتظار داریم متولیان تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی با تاکید بر این که حق داشتن هوای پاک و خودرو ایمن از حقوق اصلی و مطالبات شهروندان است، یادآور شد: با تصویب مجلس ورود خودرو‌های دست دوم به کشور علاوه بر خودرو‌های نو مجاز شده است که امیدواریم با اجرای این قانون شاهد جایگزینی خودرو‌های فرسوده با خودرو‌های نسل جدید و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در کشور باشیم.

رفیعی از حمایت فراکسیون محیط زیست مجلس از خودرو‌های برقی و هیبریدی خبر داد و گفت: امیدواریم با تدابیر دولت و ایجاد تسهیلات اولویت واردات به این خودرو‌ها اختصاص یابد. در عین حال خودروسازان داخلی بخصوص خودروسازان تجاری کشور نیز باید به سمت تولید این دسته از خودرو‌ها بروند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان به خانه ملت گفت: باید در کلانشهر‌ها خودرو‌های عمومی و موتورسیکلت‌های خدمات‌رسان هرچه سریعتر برقی شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین