شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:20:34 PM
عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان:

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه که با خروج تامین‌کنندگان از بازار بزرگ این کشور همراه شده است، شانس بالایی برای قطعه‌سازان ایرانی فراهم کرده و باید بتوانند با اقدامات فوری و عاجل، جای پایی برای خود در این بازار بیابند.
شانس قطعه‌سازان ایران برای موفقیت در بازار روسیه بالاست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «ابراهیم دوست‌زاده» با اشاره به حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» مسکو افزود: صنعتگران ایرانی برای دومین سال متوالی در قالب یک پاویون اختصاصی در این رویداد بزرگ نمایشگاهی در پایتخت روسیه شرکت کردند که دستاوردهای خوبی نیز به دنبال داشت.

وی بیان‌داشت: امسال دو تفاهم‌نامه سه‌جانبه؛ نخست، بین این انجمن، یکی از خودروسازان داخلی و وزارت صنایع مسکو و دیگری؛ بین این انجمن، یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و وزارت صنایع مسکو آماده شد که به‌زودی به امضا خواهد رسید.

دوست‌زاده ادامه‌داد: علاوه بر آن، یکی از شرکت‌ها موفق به توافق ۵۰ میلیون دلاری با یک شرکت روسی فعال در زمینه ارائه خدمات پس از فروش در روسیه شد که در شرف امضای نهایی است.

وی خاطرنشان‌کرد: طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه، موفق به برگزاری سه جلسه بسیار خوب B To B با صنعتگران خارجی حاضر در اتومبیلیتی ۲۰۲۳ شدیم که در یکی از موارد، فرصتی برای ساخت و تامین چهار قطعه از سوی شرکت‌های ایرانی فراهم شد تا پس از بررسی‌های کیفی از سوی روس‌ها، بتواند به تولید انبوه و صادرات برسد.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن ادامه‌داد: در دومین مورد، با یک توزیع‌کننده عمده قطعات خودرویی در شهر سن پترزبورگ (که ۱۷ نمایندگی خدمات پس از فروش و ۲۵ نمایندگی توزیع عمده در سطح فدراسیون روسیه را در اختیار دارد) به گفت‌وگو نشستیم که فهرست بلندبالایی از سفارش‌های قطعه‌ای را برای تامین از سوی ایرانی‌ها ارائه داد. ما نیز این فهرست را در اختیار زنجیره تامین قطعات خودرو در کشورمان قرار دادیم تا شرکت‌ها و تولیدکنندگان به بررسی و برنامه ریزی برای تامین آنها بپردازند.

وی، همچنین از برگزاری جلسه بین هیات ایرانی با هیاتی از کوبا خبر داد که فهرستی بیش از ۱۶۰ قطعه را برای تامین از سوی قطعه سازان ایرانی در اختیار قرار دادند.

دوست‌زاده اظهارداشت: با توجه به مشابهت‌های بازار خودروی ایران و کوبا و حضور گسترده شرکت های فرانسوی نظیر رنو، پژو و سیتروئن در این کشور، قطعه سازان ایرانی از توانمندی خوبی برای تامین قطعات مورد نیاز کوبایی‌ها برخوردار خواهند بود که بخشی از آن در بازار روسیه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به استقبال خوب از پاویون جمهوری اسلامی ایران و ملاقات‌های پرتعداد طرف‌های خارجی با صنعتگران ایرانی حاضر در نمایشگاه، تصریح‌کرد:‌ بررسی‌های ما نشان می‌دهد شانس زنجیره تامین و قطعه‌سازان برای موفقیت در بازار روسیه و حتی شهرهای بزرگ این کشور نظیر مسکو و سن پترزبورگ بالا است و باید با اقدام فوری و به‌موقع، اجازه نداد در حضور دیگر رقبا نظیر چینی‌ها و ترک‌ها، فرصت‌ها از دست برود.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن به شمار بالای خودروهایی که در این کشور بزرگ در تردد هستند، اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از زنجیره تامین این خودروها به دلیل وارداتی بودن در روسیه حضور نداشته است و امروز به دلیل تحریم‌های غرب، روس‌ها با مشکلاتی در تامین قطعات و لوازم یدکی مواجه‌اند و بر این اساس، به‌شدت به دنبال جایگزین کردن آنها هستند که فرصتی ارزشمند برای قطعه‌سازان ایرانی است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین