شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:04:40 PM

براساس بررسی‌های انجام شده در ماه تیر تورم گروه‌های کالایی میوه و خشکبار(۶.۸-)، سبزیجات(۲.۲-) و وسایل نقلیه(۳.۱-) بوده و شاهد کاهش قیمت به نسبت خرداد هستیم.
کدام کالاها در تیر ارزان شد؟ + جدول

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، براساس گزارش مرکز آمار ایران در خصوص شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در تیر ماه سال ۱۴۰۲، شاخص کل تورم تیر ماه به نسبت خرداد ۲ درصد بوده است. در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها این رقم ۱.۱ درصد بوده است.

در این بخش شاهد تورم منفی ۶.۸ درصد و منفی ۲.۲ درصد در گروه میوه و خشکبار و سبزیجات(سبزی و حبوبات) هستیم. ضمن اینکه بیشترین تورم نیز مربوط به گوشت قرمز با ۵.۳ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران با ۴.۹ درصد و چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها با ۴.۶ درصد بوده است.
تورم ۲.۴ درصدی اجاره بها/ قیمت مسکن از آمارها حذف شد؟

در حوزه مسکن نیز شاهد تورم ۲.۴ درصدی نسبت به خرداد ماه هستیم. تغییرات قیمت در بخش اجاره برابر با همین رقم و درصد تورم ماهانه در بخش خدمات نگهداری و تعمیرات واحد مسکونی ۴.۶ درصد بوده است. همچنین شاخص قیمت خدمات آب، برق و سوخت ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

نکته‌ای که در حوزه آمارهای مربوط به تورم مسکن وجود دارد این است که این ارقام صرفا شامل اجاره بها و خدمات نگهداری و تعمیرات واحد مسکونی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که قیمت مسکن در آن لحاظ نشده است.

در حوزه دخانیات شاهد تورم ماهانه ۲.۶ درصدی هستیم. همچنین در حوزه پوشاک و کفش نیز شاهد تورم ماهانه ۳.۱ درصد بوده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین