شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:15:24 PM

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که مخالف بند (پ) ماده ۵۸ لایحه برنامه هفتم هستیم که معافیت‌های مالیاتی واحدهای جدید در مناطق آزاد را صرفا برای واحدهای صادراتی می داند گفت:نمایندگان مجلس نیز با این بند مخالف هستند.
درخواست عبدالملکی از مجلس برای رفع مشکل مالیاتی مناطق آزاد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی یادآور شد: در بند (پ) ماده ۵۸ لایحه برنامه هفتم آمده معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد برای واحدهای جدید صرفا برای واحدهای صادراتی خواهد بود، اظهار کرد: مناطق آزاد با وزارت اقتصاد درباره این بند مخالفیم و با توجه به صحبت‌هایی که با کمیسیون‌های مختلف انجام گرفته، نمایندگان نیز با آن مخالف هستند و به نظر می‌رسد این بند حذف شود بنابراین نگرانی نداریم.

وی افزود: به صورت کلی برای حل و فصل مسائل مالیاتی خود با سازمان امور مالیاتی از طریق وزیر اقتصاد در حال مکاتبات متعدد و گفت‌و‌گو هستیم تا بتوانیم مسائل مالیاتی مربوط به مناطق آزاد را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه مناطق آزاد مشمول مالیات بر ارزش افزوده نشود، پیشنهاداتی را به کمیسیون برنامه هفتم در مجلس ارائه کردیم که در حال بررسی است، اگر دوستان مجلس همراهی کنند، بخشی از مشکلات مالیاتی مناطق آزاد حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهادات در جریان تدوین لایحه برنامه هفتم برای اعمال در لایحه گرفته نشد، گفت: ما این پیشنهادات را برای مراجع تنظیم‌کننده برنامه ارسال و نامه‌نگاری کردیم اما متاسفانه لحاظ نشد، یکی از علل لحاظ نشدن آن است که فاصله ما با دولت زیاد است؛ ذیل یک وزارتخانه قرار گرفته‌ایم بنابراین ارتباطمان با هیئت وزیران مقداری سخت‌تر شده است، در گذشته دبیر شورای عالی مناطق آزاد با هیئت وزیران ارتباط مستقیم داشت که این ایراد در برنامه هفتم در حال برطرف شدن است. براساس لایحه دولت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مقرر است به نهاد ریاست جمهوری برگردد که اگر این موضوع نیز در مجلس تصویب شود، مشکلات حل می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به خانه ملت گفت: اگر به نهادهای تصمیم‌گیرنده در سطح دولت نزدیک‌تر باشیم، طبیعتا کارمان راحت‌تر پیش می‌رود؛ اکنون عمدتا مکاتبات است و از آنجاکه این به لحاظ اداری این فاصله وجود دارد، کار را قدری سخت تر کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین