يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 12:43:52 AM
در حاشیه جلسه هیئت دولت

سخنگوی دولت در واکنش به شایعه گران شدن بنزین گفت: به این شایعات باید خندید.
واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران‌ شدن بنزین

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، اظهار کرد: مطابق قانون هدفمندی  یارانه ها که مربوط به ۱۳_۱۴ سال پیش است، نرخ منابع انرژی و محل مصارف در زمینه یارانه ها مشخص شده است. 

وی ادامه داد: مجلس هر ساله منابع و مصارف را در قانون بودجه مشخص می کند. سال قبل یکی از گلایه های مجلس این بود که قیمت گاز افزایش نداشته و منابع تبصره ۱۴ آنطور که مدنظر ما بود محقق نشده و مصارف را تامین نمی کند. امسال هم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی منابع و مصارف کرده و دولت باید به سمت تحقق این پیش بینی ها برود در غیر این صورت دچار ناترازی می شود. در راستای اجرایی کردن حکم بودجه، نرخی برای خوراک پتروشیمی پیش بینی شد. دستگاه ها نگاه  کارشناسی مختلفی داشتند و در مراحل بررسی نظر پتروشیمی ها، وزارت نفت، صمت و اقتصاد هم اخذ شد و آیین نامه ای تهیه شد و دولت قصد تغییر آن را ندارد.

بهادری افزود: نکته ای که سخنگوی اقتصادی گفت، پیشنهاد وزارت اقتصاد برای لایحه برنامه هفتم توسعه بود که الان در دستور کار مجلس است. امسال که گذشت، ولی این پیشنهاد این است که برای آینده در فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها بازنگری داشته باشیم این پیشنهاد امروز در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد اما مورد موافقت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین