شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 1:14:37 PM

طی ۲ ماه اخیر ۱۰هزار و ۴۷۷ بازرسی از بنگاه‌های املاک سراسر کشور انجام شده است و طی مدت مذکور ۱۰۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز با همکاری پلیس اماکن پلمب شده‌اند.
پلمب ۱۰۴۱ بنگاه املاک غیرمجاز طی ۲ ماه

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سیدجواد سادات فیرزنی مشاور وزیر راه در جلسه قرارگاه مسکن با ارائه گزارشی از میزان بازرسی‌های انجام‌شده و پلمب واحدهای صنفی بدون مجوز اظهار کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۷ بازرسی از بنگاه‌های املاک سراسر کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در این بازرسی‌ها ۱۰۴۱ مشاور املاک متخلف پلمب شد‌ و جرایم تعزیراتی اخذ شد، ضمن این‌که تشکیل پرونده برای واحدهای صنفی متخلف معادل ۶۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان برآورد می‌شود.
به‌گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد استان‌های مازندران، البرز و کرمانشاه در خصوص ساماندهی و کنترل بازار اجاره نسبت به سایر استان‌ها عملکرد مناسب‌تری داشته‌اند.

در این نشست رؤسای پلیس اقتصادی و اماکن از آمادگی کامل نیروهای پلیس برای همکاری در خصوص طرح ساماندهی صنف بنگاه‌های مشاور املاک با وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.

سردار رحیمی رئیس پلیس اقتصادی نیز گفت: پلیس امنیت و پلیس اماکن در سرتاسر کشور کنار وزارت راه و شهرسازی است تا بتواند اهداف خود را در خصوص کنترل بازار اجاره، عملیاتی و اجرایی کند. مشاوران املاک بدون مجوز پلمب می‌شوند که مسئولیت شناسایی املاک فاقد مجوز به‌عهده اتحادیه مشاوران املاک است.

رئیس پلیس اماکن نیز با اعلام اینکه بر اساس قانون نظام صنفی مسئولیت شناسایی واحدهای صنفی مشاوران املاک غیرمجاز به‌عهده اتحادیه مشاوران املاک است، گفت: با اطلاعی که اتحادیه مشاوران املاک به پلیس اماکن ارسال خواهد کرد ـ در این رابطه نیازی به مدت زمان ۱۵روزه اخطار نخواهد بود ـ بنگاه‌های املاک مکلف هستند نسبت به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مقرر شد سکوهای انتشار آگهی املاک و مستغلات نسبت به صحت آگهی‌ها پالایش لازم را انجام دهند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین