شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:12:03 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:64905
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 تير 1402-14:20
  • کاربر:

اهم فعالیت‌ها و رویکردهای شرکت ساپکو در زمینه کاهش ارزبری فرآیندهای تامین و تولید قطعات و‌ مجموعه های گروه صنعتی ایران خودرو از نیمه سال گذشته تاکنون تشریح شد.
کاهش ارزبری در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو

به گزارش اقتصادنامه، شرکت ساپکو با رویکرد مدیریت و کاهش ارزبری و همچنین با اعمال تغییرات مهندسی در راستای کاهش ارزبری و تامین بهینه و به موقع قطعات و مجموعه‌های گروه صنعتی ایران خودرو، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه طراحی، مهندسی، خودکفایی و کاهش ارزبری قطعات در دستور کار قرار داده است.
براساس این گزارش، در راستای کاهش ارزبری قطعات و مجموعه ها، داخلی‌سازی اتصالات سریع سیستم سوخت‌رسانی و خنک‌کاری، داخلی‌سازی جام شیشه سولار، خودکفایی ماژول LED  چراغ خودروهای سورن و دناپلاس، داخلی‌سازی گرم کن صندلی تارای سال، داخلی‌سازی عایق‌ها و پوشش‌های تمام واریانت‌های خودروی هایما، داخلی‌سازی محرک آیینه‌های جانبی و بازطراحی روکش صندلی تارای سال از جمله اهم پروژه‌های شرکت ساپکو در راستای کاهش ارزبری و مدیریت بهینه تولید عنوان شده است.
همچنین خودکفایی ورق گالوانیزه استحکام بالای پیشرفته دو فازی مورد مصرف در بدنه خودروی تارا و ورق گرم استحکام بالای مجموعه درایو پلیت، جمعا با صرفه‌جویی ارزی سالانه چهار میلیون یورو از جمله سایر اقدامات شرکت ساپکو در زمینه کاهش ارزبری بوده است و این در حالی است که با تعیین تکلیف قراردادهای سنواتی و تسویه کامل اقلام تبادلی نزد سازندگان، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های این شرکت به نرخ روز تعیین تکلیف و در دفاتر و مطالبات سازندگان منظور شده است. 
در حوزه تامین نیز با استفاده از منابع جدید علاوه بر افزایش تیراژ تولید برخی قطعات از جمله مالتی مدیا پلوس، ABS  و باک، مدیریت و کاهش هزینه‌های ارزبری تامین قطعات حاصل شده است.
همچنین شرکت ساپکو پیرو اقدامات انجام شده در حوزه لجستیک و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی، امکان استفاده بهینه از اقلام انبارها را فراهم کرده و این امر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی و مدیریت بهینه هزینه‌ها را در پی داشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین